Regn ute, sol inne

Lite dålig uppdatering igen. Fy på mig. Det beror på att jag varit upptagen med att rädda världen från rabiata harar, solbrännor och okunniga politiker. Jag har lyckats något bättre med det ena än det andra.

Eller så ljuger jag. Jag har ingen bra ursäkt till varför jag inte uppdaterat bloggen annat än att jag varit otroligt upptagen. Det är studier och arbete för det mesta, ackompanjerat av ett oförståeligt anfall av trötthet som drabbat mig framåt eftermiddagarna de senaste veckorna och föranlett kvällskoma i soffan. Som tur är har detta inte påverkat min pluggmotivation - tvärtom har jag aldrig älskat mina studier mer än jag gör nu. Kriminologi är så otroligt intressant, mångsidigt och spännande att jag bara vill veta mer. Den senaste kursen, viktimologi, innehåller en hel del juridiska aspekter och det är verkligen gott att ha en examen i juridik i ryggsäcken - trots att jag ibland tänker att jag skulle satsat på kriminologi från början istället.

Så statusen nu är alltså att jag:
- är tokkär i kriminologi.
- har återupptagit min tradition att närvara vid mammas sambos kalvsläpp - se rapport från 2008.
- nästan är klar med kursen i kvinnofridskunskap.
- tycker te smakar extra gott när jag sitter inomhus och tittar ut på regnet.
- har träningsvärk i princip varenda muskel, och de som inte gör sig påminda idag lär göra det imorgon.
- motvilligt har fastnat för tv-serien Torchwood.
- har börjat räkna ner till Greklandssemestern.

Nästa blogglöfte jag kommer ge är en resedagbok från senaste vistelsen i England - igen något försenad men den är under konstruktion, språket är engelska och författare denna gång är både jag och Kevin. På återseende!

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Nice! Keep us posted!

2011-05-17 @ 18:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0