Välkommen in till Celina!

Såhär blev projektet med Celinas rum, som hon nu har flyttat in i. Hon sover jättebra där, mycket bättre än förväntat, som att hon inte märker någon skillnad mot när hon sov i vårt rum. Jag flyttade med Nalle Puh-bilderna jag satt upp på väggen ovanför spjälsängen så hon inte skulle märka någon större skillnad första natten, men det är väl klart att hon ser att det inte är samma ändå - det luktar ju såklart annorlunda, ljuset är inte detsamma. Men hon har inte varit ett dugg svårare att ha i det rummet. Det är faktiskt nästan så hon sover bättre, förmodligen för att hon får vara ostörd. Hon hör fortfarande ljuden från lägenheten, men katten kommer inte in och väcker henne, jag och Kevin kan gå ut på balkongen utan att störa och det finns uppenbara ställen att förvara hennes saker på. Som vanligt är det väl jag som stått för det mesta av inredningsvalen (förutom hyllorna, det var Kevins absoluta önskemål) och för det mesta har jag fått som jag vill (helt enkelt för att Kevin helt hållit med) - utom vad gällde orkidétavlan. Den var Kevin väldigt anti, och jag som för det mesta böjer mig för hans invändningar sket denna gång fullständigt i vad han sa och införskaffade den. Efteråt har han många gånger stannat upp i dörröppningen och nickat uppskattande. Och sagt att jag fick till det bra. Till och med tavlan.
 

Olivträdet i fönstret där även babylarmet står så vi alltid harstenkoll på henne. Lite nojig att jag inte ska höra henne på en gång när vi sover har vi nämligen det med oss under natten. 
 
 
 
Nalle Puh-mobil. =)
 
 
 
En mjuk lekhörna när hon börjar krypa och gå. Sittpuffar med förvaring i, gillas!
 
 
Den omstridda tavlan. Jag älskar den, tycker det är så härliga färger!
 
 

Sovhörnet där Celina ofta kommer till ro helt själv på kvällarna och nätterna, och där hon på morgnarna ligger och funderar för sig själv och sedan blir jätteförtjust när mamma eller pappa säger godmorgon.
 
 
Filten är supermysig, "fluff" på ena sidan och mjuk fluffigare fleece på andra. Blir bra i vagnen sen när hösten smyger sig på :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Gud vad fint ni har gjort det!

2012-09-09 @ 19:03:43
Postat av: C2

Åh så fint...jag ÄLSKAR lila...mycket snyggt! Är även ett stort fan av orkideér så den där tavlan är SÅ RÄTT!

2012-09-18 @ 21:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0