En inkubators rationaliseringar

Kevin viskade en morgon sin kärleksförklaring till mig och vår växande bäbismage:

- I love you... Thank you for being my incubator.

 

Inkubator, jo jag tackar. Men är man en inkubator får man se till att förhållandena är optimala. Nog med näring, det ska vara tempererat, rymligt. Ja, det sista kan det förstås ruckas på när habitanten blir alltför utrymmeskrävande, men att det ska vara beboeligt kan inte ifrågasättas. Därför är det viktigt att inkubatorn är i gott skick och fungerar. Det är viktigt att inkubatorns muskler och leder upprepande testas och övas upp med motion och träning. Utöver regelbundet intag av (mestadels) nyttiga födoämnen är såklart också flödet av positiv energi av största vikt för habitantens spa-känsla. Det är alltså viktigt att inkubatorn tar hand om sig och producerar lyckohormoner så att habitanten, barnet, får sin dos. Att jag som inkubator har nymanikyrerade naglar, åtnjuter en kroppspeeling åtföljt av ett lager body butter och har plockade ögonbryn ÄR således gynnande för barnet. Av samma anledning är det direkt positivt för barnet att inkubatorn har snygga väskor att använda och läckra skor att gå i. En välaccessoariserad (ja, det är numera ett ord) inkubator är helt enkelt en bra inkubator. Visst är det väl för väl (för barnet såklart) att jag har härliga outfits i vår? Mamma har organiserat garderoben och köpt nya leggings. Så nu kan bebben sparka på nöjt därinne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0