Bland blöjor, nappar och babyoljor

Det står en blöjhink i mitt badrum.



Som gravid får man gratispaket med prover m.m. från olika företag. Har exempelvis en värdecheck från KappAhl för att hämta ut en body. Idag åkte vill till Babyproffsen för att kika mer på barnvagnen vi valt ut, och för att hämta ut ett gravidpaket. Till denna medföljde en blöjhink, man tackar och bockar!

Och i detta bäbisparadis blev jag glatt överraskad. Alla som känner mig vet att jag inte är någon gulligull-tjej som vill ha rosa volanger på min tjej eller en blå polis-tröja på min pojke. Könsneutralt och tufft, tack. Och idag, ÄNTLIGEN, hittade jag saker som kan locka mig till mammavärlden och bäbisplanerandet:

Lakan för spjälsäng i kanonsnyggt mönster, fanns även som amningskudde - DET kan jag tänka mig att använda. Hello Kitty och annat krafs - nej tack.



Sådärja, lite nappar med attityd i:



Lasse Åberg, vars vinglasmotiv jag samlar på, gör tydligen också motiv för bäbiskläder! :D



Svartvita tuffa kläder, engelsk ("cutie") eller svensk ("älskling") text valbar:



Tack vare gratispaketen (ett från Babyproffsen och ett från apoteksgruppen) har vi nu en nappflaska. Babyoljor. En badleksak. Krämer. Blöjor. Nappar. Märklig känsla.
Vi är dock nöjda över de könsneutrala färgerna på napparna - de har dessutom självlysande handtag, så vi känner att vi kan hitta bäbisen i mörkret nu. Grett!



Efter att vi monterat ihop blöjhinken och utbytt en kyss över att vi just satt ihop det första för vårt lilla kärleksbarn funderade vi på var vi skulle ställa den i fem månaders väntan på bäbisen. I brist på bättre förslag ställde vi in den i badrummet, den tar ju knappast plats där. Så varje gång jag går för att kissa eller ta en dusch kommer jag bli påmind om det rent fysiska inflyttandet av en liten människa som väntar.
Det står en blöjhink i mitt badrum.


Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vad mysigt!! :)

2012-01-21 @ 17:51:46
Postat av: Yvette

Förstår känslan! Minns när vi fick hem Paulinas spjälsäng,ett tag innan hon skulle komma. Den stod där bredvid vår säng men jag kunde inte för mitt liv ta in att snart skulle det faktiskt ligga en bebis där. Mycket märkligt!

2012-01-23 @ 09:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0