Soldyrkan

Solen är här. Jovisst, ser du. Det är en speciell känsla på vårkanten när solen börjar lysa starkt och varmt, som ett löfte om varmare och ljusare säsonger. I vanlig ordning i början på våren solbadade jag i sängen i lördags förmiddag. Sträckte ut mig och låtsades, precis som förra året, att Yukkapalmen i fönstret egentligen var en riktig palm på en strand. Att jag låg på en solsäng. Att susandet från bilarna på vägen utanför egentligen var ljudet från vågor. Märkte att solen nu når över hustaket på andra sidan gatan, så nu behövde jag inte bara ta rätt på den halvtimme solen lyser mellan husen, utan kunde njuta i flera timmar. Så där låg jag. Solandes och nöjd. Hoppas grannarna inte noterade att jag körde naturellt. Nytt för i år är dock den runda magen som det rycker lite i ibland.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0