Kevin följer John

Dagens skratt igår stod definitivt Kevin för. På Ica i Gränby centrum gick vi med Alice och handlade mat när jag råkar ut för en liten ”krock”. Jag står vid hörnet vid mjölkhyllan när en man rundar och går förbi mig – men låter sin matkorg slå rakt in i mig i benhöjd. Märker inte eller låtsas i alla fall som att han inte märker att jag står där. Jag försöker backa men han går på och matkorgen slår in i mina knän och lår. Han går bara vidare. Förvånad över beteendet tittar jag bara på Kevin som ropar engelska skällsord efter karln. För att vara rättvis tror jag inte mannen hade alla hästar hemma, men lite bonnavett måste man väl ha om man är redig nog att gå och handla själv?

 

Hursomhelst, vi går vidare och några hyllor senare ser vi mannen igen. Kevin, fortfarande märkbart irriterad, styr matvagnen och bestämda steg mot honom. Jag springer efter Kevin och tar tag i hans arm, säger åt honom att låta det vara, men Kevin har bestämt sig. Något generad vänder jag mig om och tar istället Alice vid armen och går i motsatt håll, vill inte se vad Kevin tänker göra.

 

Alice och jag går bort till pastahyllan, står där och låtsas se upptagna ut, sen ser vi åt vänster att karln kommer gåendes förbi. Strax efter kommer en matvagn styrd av en ytterst förbannad och koncentrerad Kevin. Blicken fokuserad på mannen framför honom, sammanbitna käkar. Arg. Men lugnet själv. Ingen av dem ser oss. Jag och Alice börjar gapskratta åt Kevins Följa John-imitation. Kevin följer tätt efter mannen som rätt snart börjar se riktigt nervös ut. Kevin hoppas att han ska stanna så han kan (hoppsan!) råka gå rakt in i honom med vagnen. Men nervös och efter några hyllor förmodligen i behov av ett toabesök låter Kevin honom vara och vi koncentrerar oss i stället på sorbetutbudet.

 

”I get two for one”, sa han senare. Sensmoral: rör inte hans gravida flickvän.


Kommentarer
Postat av: Erik

Det var kanske er granne som gav igen för att hissen "blockerades" vid inflyttningen? ;)

Vett och vanlig hyfs börjar försvinna mer och mer från opersonliga orter. Fast är man bestämt och pekar med hela handen tillbaka åt dylika människor kan man få en rejäl utskällning av den man säger till. Då ska de liksom upprätta den "heder" de förlorar i och med att man säger ifrån. Det vet jag mer än väl numera.

2012-02-14 @ 17:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0