Stora ögon, liten plånbok

Detta bord känns helt rätt för vårt vardagsrum. Vi (läs jag) är på jakt efter ett lågt runt bord, gärna svart. Tyvärr blir ju svarta möbler dammiga så fort (eller snarare, dammet syns lättare), men ett glasbord kändes som en bra kompromiss. Tyvärr råkar jag ha lite dyr smak. Typiskt mig att falla för någonting och sen sätta i halsen när jag läser prislappen. Denna skönhet kostar 8 600 kr.
Å andra sidan vann den Nordic Design Prize 2009.

 

Någon som känner för att sponsra en fattig student med några tusenlappar?

Nej. Trodde inte det.


Kommentarer
Postat av: Yvette

Ja, svart bord är snyggt men som sagt lite opraktiskt. Torkar varje dag, ibland flera gånger. Men jag hade glasbord förut och det var inte mkt bättre det. Slamrigt och blev fläckar och handavtryck. Inte lätt! Skulle jag köpa ett bord nu hade jag köpt ett i Zink. Finns många snygga! Tex på Spiti här i Sthlm...

2011-09-21 @ 09:33:28
Postat av: Cecilia

Jag har haft glasbord och var faktiskt rätt nöjd med det - dessutom såg rummet lite större ut. :)

2011-09-21 @ 09:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0