Höstmys och reseabstinens

Satt igår på föreläsningen och kände att den reseabstinens och framförallt Englands-längtan jag känt de senaste veckorna förstärktes något enormt. Kan inte riktigt sätta fingret på varför, men jag bestämde mig i alla fall för att göra det näst bästa till att faktiskt åka till London - bjuda ut Kevin till en irländsk pub i Uppsala. En drink och en härlig konversation i en mörk pub.

Och när vi satt där inbegripna i djupa diskussioner om vänner i England och Irans destruktiva regim slog det mig. Det är höst. Jag gillar höst, och just igår var det regnblandade stormvindar. Var var jag sist det var höst och sånt här väder? I England. Jag saknar "mitt" England.

Så en liten dos av englandskänsla (om än i en irländsk pub i Uppsala) med ett ljus tänt i fönstret i murväggen, ett glas vin, chilinötter och min Kevin så kändes det mycket bättre.

I höstmyset och höstmörkret måste man unna sig då och då.


För ett år sedan, en pub i Cheam:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0