Familjelycka

Min familj är knappast en solskenshistoria. Men de är alla underbara, fantastiska, unika och goa – och de är min familj.


Under helgen som var kom min bror Joachim, hans fru(!) C2 och lilla Maja-mys på besök. Här är höjdpunkterna:

 

- Vi lagade alla tillsammans en fredagsmiddag, Joachim lagade till gösen han fångat kvällen innan. Att laga maten var lika trevligt som att äta den!

 

- De gånger Joachim utan förekommen anledning kom fram till mig och gav mig en kram.

 

- Att kunna bjuda min bror och C2 på en fin restaurang med underbar atmosfär som bröllopspresent.

 

- Uttrycket i min brors ansikte när han åt den amaronemarinerade oxfilécarpaccion på restaurangen. Ovärderligt.

 

- Stunden då jag och C2 satt på golvet med Maja, åt chips och pratade om allt mellan himmel och jord.

 

- När brorsan svänger loss i vardagsrummet, Kevin kommer in – och joinar.

 

- Att svara i telefonen och höra pappa skratta.

 

- När jag snusar en omedveten Maja i håret, då hon sitter i mitt knä och förnöjt leker med en sked. Min brorsdotter, varm och bäbisluktande.

 

- Den starka kramen jag fick av Per när han och mamma kom för att sitta barnvakt åt Maja (något som gjorde det möjligt för mig och Kevin att bjuda ut Joachim och C2 på middag).

 

- De härliga konversationerna vi hade runt Wii-spelande och måltider.

 

- Under middagen på restaurangen iakttog jag C2 och konstaterade än en gång hur vacker hon är.

 

- När Joachim och C2 höjer sina glas och tackar Kevin för att han är en del av vår familj.

 

- När C2 lägger Maja hos mig och Kevin på söndagsmorgonen, hon kryper runt, skrattar och vi matar henne och låter henne smaka sin första Piggelin.

 

- Mammas sms på söndag kväll – ”Glöm aldrig bort att jag älskar dig!”.

 

- Blicken i Kevins ögon när han tackar mig för en av de bästa helger vi haft tillsammans.


Jag älskar min familj.

 


Kommentarer
Postat av: Lollo

Å vad fint, Cissi! Jag blir rörd, du berättar så vackert! Kramar

2011-05-25 @ 20:31:34
Postat av: Susanne

Så underbart att läsa! All lycka till dig.

2011-05-25 @ 22:25:31
Postat av: Brorsan

Vi blev oxå rörda, och är otroligt tacksamma för den underbara helg vi hade! =) Du glömde dock skriva om det band vi startade på lördagkvällen... ;-)

2011-05-28 @ 00:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0