Frusen blogg

Det har varit lite dåligt flyt på bloggen på sistone, den tycks ha frusit till is under köldknäppen här i februari. Faktum är att det händer fortfarande en del, och mycket värt att rapportera. Det är ju bara det att bloggaren ska få arslet ur vagn och händerna på tangentbordet också.

 

Utöver min masochistiska läggning som tar sig form i ytterligare studier jag egentligen inte har lust med längre, har en förkylning brutit mitt träningsschema. Detta gör mig mindre vänligt inställd till livet. På plussidan ska dock tilläggas att min älskade sambo bjöd över sin son för min examensfest. James kom fredagen innan och skulle åka på måndagen, men ville stanna och blev kvar ytterligare åtta dagar. Vad är det med engelsmän som kommer till Sverige för en kort vistelse och blir kvar närmare två veckor? Dessutom pratar James om att flytta hit han också. Varning, engelsmän. Det smittar.

 

Engelsmän har dock under föregående lördags fest konstaterats vara högklassimmigranter. Jag kan i alla fall vitsorda den höga ställning dessa två stiliga engelsmän erhöll när jag under en timmes studieläsning i badkaret fick frågan om jag vill ha ett glas rödvin med maten. Väl uppkliven och påklädd blev jag serverad en riktig finmiddag. När jag följande dag kom hem efter tuffa timmars pendlande till universitetet i Stockholm hade ren tvätt på sängen log jag nöjt åt mina nya inneboende. De kan visserligen inte många svenska ord, men de vet hur man gör en svenska nöjd.

 

De närmaste veckorna står denna förbannade metodkurs på schemat. Tänkte komprimera den till en vecka kortare, så jag kan ägna den veckan åt att befinna mig i ryggläge, tända spadoftande ljus och drömma om weekendresor och sol. (Egentligen lär jag ägna mig åt den andra kursen i kvinnofridskunskap och jobba ett par dagar.)

 

Den senaste weekend-resan till London rapporterade jag inte ifrån, men den gick ut på att jag och Kevin anlände på fredagen kl. 17 lokal tid, anlände till puben där Kevs band skulle spela på kvällen kl. 19, varav jag bytte om och plaskade av mig inne på damtoaletten. Fick lite undrande blickar och roade leenden när jag tvättade fötterna i handfatet. Förutom en fantastisk spelning med härlig atmosfär och tequilashots med James bjöd kvällen även på mitt första möte med Kevs exfru och mellandotter. Mycket spännande. I övrigt tillbringade vi helgen hos Ines och Pat, umgicks med kompisar och vandrade bland de vackra kullarna norr om Guildford.

 

Nu ska jag leka ledig och ta ett bad. Over and out!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0