The Swenglish Family

Är nu inne på min tredje semestervecka och känner att den sitter ungefär där den ska. Sovmorgnar, vinkvällar, minigolf, vattenskoter, glass, stadsvandringar, bio och museibesök. Förra veckan var Kevins son James och hans flickvän på besök, blev en del festande och lattjande.

Denna vecka är Kevins dotter Alice på besök, och min yngsta kusin Jonna. Liksom för att matcha vår stundtals barnsliga atmosfär. Vi spelar Wii, äter glass, ser filmer, gosar i soffan och håller om varandra på stan. Jonna döpte oss igår till "The Swenglish Family".

Hittills har vi hunnit med ett par skräckfilmer, ett par komedier, några TV-serieavsnitt, Naturhistoriska Riksmuseet, två Cosmonova-filmer, minigolf, tre ton glass, kex med ost och många skratt.

Skåpprojektet jag startat har stigmatiserat till en dröm, vaknar ofta med energi men finner snart att jag inte har tid. Konstigt det där, när man är ledig har man mindre tid för saker? Att vara ledig tar ju faktiskt tid! Går dock och sneglar på garderoberna i sovrummet, tanken är att jag ska rensa kläder. Jag vet dock med mig att om jag rensar upp och försöker plocka bort det jag inte använder blir det inte mycket slängt - jag kommer hävda att jag använder i princip varenda plagg, eftersom jag rensat ut så hårt åtskilliga gånger tidigare. Så hur hård ska jag vara? Jag har konsulterat min sambo, men han är knappast överentusiastisk och menar istället att detta beslut ligger i mina händer. Ingen guidance, med andra ord. Otroligt fräckt.

Så, några tips? Känner mig nästan sugen att gå jättehårt fram och rensa ut precis allt jag inte använt speciellt ofta det senaste året, men anti-konsumenten i mig säger att man inte ska göra sig av med sådant som är fullt dugligt (med dugligt menas både helt och snyggt).

Under tiden jag funderar på detta extremt stora beslut försöker jag njuta så gott jag kan av semestern. Sommarkurserna är avklarade, jag jobbade fyra veckor i juli (vilket visserligen avslutades med en magsjuka), hade två veckor semester i Grekland i juni och behöver nu bara några plugg- och jobbfria veckor för att ladda upp inför hösten.

Kevin kallade min annalkande höst för "shitstorm". Känns mycket betryggande. Att läsa två heltidsterminer plus ytterligare en kurs känns lite skrämmande, men å andra sidan är det bara drygt 3,5 månader och med organiseringsförmåga och disciplin ska det nog gå bra. Shitstorm, bring it on.

Knepet är nog bara att (som vanligt) se till att njuta av livet emellanåt.

The Swenglish glassätande Family:

 


Kommentarer
Postat av: c2

En tröst är att skänka borr kläder du inte använt senaste åeet. Frälsningsarmen el liknande kommer bli mycket glada över så fina plagg!

2011-08-19 @ 23:48:38
Postat av: Erik

"Konstigt det där, när man är ledig har man mindre tid för saker? Att vara ledig tar ju faktiskt tid!"



Således kommer du att bli precis lika upptagen som Mor Eva när du går i pension! :)

2011-08-20 @ 10:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0