Lyxplugg

Jag har ett nytt tema för hösten - hur man pluggar och ÄLSKAR sin tid!

Hittills har jag kommit på följande sätt:

- Läsa på balkongen medan man röker pipa och lyssnar på sin sambo som spelar lite på sin gitarr.

- Läsa i badet (gammal goding, visserligen, men kommer användas flitigt i höst också).

- Skriva uppgifter i sällskap av ett glas vin kan ibland öka fokusen och göra det värt att plugga sent på kvällarna. (Sist jag gjorde det fick jag högsta betyg och toppberöm för hemtentan jag skrivit, så bevis finns att det går att synda och lyckas samtidigt.)

- Inte lämna sängen på hela dagen, utan stanna under täcket med en kopp te och läsa sig igenom svåra texter.

Jag kommer säkerligen komma på fler sätt, att förena nytta med nöje brukar jag vara bra på. Någon som har fler tips? Det finns ju inget som säger att man måste ha tråkigt medan man gör sina uppgifter här i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0