Kortsiktiga och långsiktiga planer

Är tillbaka från England och bloggsamvetet gnager lite. Tänkte jag skulle ge alla er nyfikna på mina framtida planer något att läsa om.

 

Om en timme: då sitter jag i soffan med Kevin och ser Pirates of  the Caribbean 3 eller Harry Potter 7 part 1 (jag vet, jag vet… ni läste rätt. Min engelsman har fått mig att ge efter för HP-vågen som sköljt över jorden några år nu. Inte helt oimponerad, faktiskt).

 

Imorgon: påbörjar tentaplugg för tredje och näst sista delkursen på den här kriminologiterminen. Skickar dessutom in en inlämningsuppgift för kvinnofridskunskapen.

 

Påskhelgen: jobb och grillning. I övrigt oklart, tackade nej till en inbjudan till en kusins stuga då jag och Kevin nu rest mer eller mindre konstant i 4-5 veckors tid och tänkte att vi skulle ta och damma av soffan lite.

 

Utöver dessa helt triviala, kortsiktiga och smått ointressanta planerna ser det på jobb- skolfronten ut som följer:

 

Plan A

- Vår 2011:

Kriminologi 100 %

Kvinnofridskunskap 50 % (distans)

Plus extrajobb.

 

- Sommar 2011:

Projektledning, två kurser på sammanlagt 100 % (distans)

Jobb 100 % i juli.

 

- Hösten 2011:

Kriminologi 100 %,

Engelska 100 % (distans)

Asyl- och flyktingrätt 25 % (distans)

Förmodligen också extrajobb.

 

- Vår 2010:

Organiserad brottslighet, en fem veckor lång heltidskurs (på distans), klar i februari.

 

Med detta har jag läst två års studier på ett år.

 

SEN ÄR JAG FANIMEJ KLAR MED ALLT VAD STUDIER HETER.

Då har jag en examen i juridik samt en i kriminologi. Sammanlagt blir det 450 hp.

 

Plan B

Får jag ett jobb jag vill ha hoppar jag av studierna och leker jurist istället.

 


 

Alla vet ju att det aldrig blir som man tänkt sig.

Så även om det är bra att ha långsiktiga planer och mål i livet,

är det viktigaste av allt att leva idag.

 


 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Låter som att du har en hel del att se fram emot framöver! Lycka till med allt gumman! Hoppas London var härligt!

2011-04-20 @ 22:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0