Det är jobbigt med vardag i Sutton

Usch. Jag hade en fruktansvärd sista natt innan jag skulle köra igång med uppsatsen, fruktansvärda mardrömmar som gjorde att jag vaknade med ett ryck då jag satte mig upp och halvt grät, halvt skrek. Förstörd sömn gjorde att jag unnade mig lite sovmorgon istället.

Men därefter blev det bra. Gick upp, tog en dusch, pratade med brorsan, C2 och Maja på Skype, åt lunch - sen satte jag igång med uppsatsen. Läste, formulerade några tankar, drack te och skapade uppsats-dokumentet i Word. Just när jag satt och läste om expressiv allmänprevention ringer det på hemtelefonen. Jag ler, tänker att det är förmodligen min älskling som ringer. Får tänka efter när jag svarar då jag vill säga något på svenska, men istället svarar jag:
- Hello?
- Hi Sweetheart, how are you?
Alldeles varm av att höra hans röst.
Sen frågar han:
- I'm in Sutton now, I was wondering if you would like to join me for a drink? Maybe a meal?

Ja, huvva. Det är jobbigt med vardag i Sutton.

En fråga till er svenskar, jag skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig med denna fundering - finns det någonstans i Sverige där man kan få tag på en "4 dish deal" (alltså fyra rätter serverade som ett set), en flaska vin och 4 cocktails för, ehm..., 25 pund (=typ 250 spänn)?

Kommentarer
Postat av: Yvette

Hardly..2 pizzor och 2 stora öl möjligen!

2010-09-01 @ 21:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0