Citat från lördagens Sutton

Några citat från lördagskvällen vid kort besök vid samma indiska bar med kinesisk take away-mat (utöver den uppenbara observationen att Sutton är smått nationsförvirrad):

 

Kille tittar på mig och ler flörtigt:

- Hi. You look like my English teacher.

Kevin och jag börjar asgarva. Jag svarar:

- Hardly!

Tar upp mitt körkort och pekar på S:et på kortet.

- Erm… ”Student”?

Kevin asgarvar ännu högre.

- No. Try ”Sweden”!

Killen:

- Ah…

 


 

Samma kille tittar på en man som sitter bredvid mig, och frågar honom om han är med mig.

Mannen svarar och pekar på Kevin:

- No, but he is.

Killen tittar på mig, på Kevin, på mig igen, och vänder sig till Kevin:

- You are older than her.

Fantastisk observation!




Samma gamla man som förra fredagen, född -32 och en riktig partykille kliver (fel ordval – ”stapplar” är bättre) in i baren. Han har kostym, väst, guldklocka, käpp, saknar hälften av tänderna men beställer en öl, drar snoppskämt om sin käpp och fäller kommentarer om kvinnornas byst. Efter ett tag får jag för mig att fråga kvinnan (frun till den i det föregående citatet nämnda man) på andra sidan bordet hur gammal hon är. Hon visar sig vara född 30 år efter den gamla mannen som står bakom henne och drar sexskämt med mörka tänder, tjocka glasögon och vitt hår.

Jag vänder mig till Kevin.

- Honey, do you see that man over there?

- Haha, of course I do - it's hard NOT to notice him! Why?

- And you see this woman here?

- Eh, yeah?

- The age gap between them is 30 years.

- Uh-huh?

Jag pausar och tittar på Kevin, väntar på att poletten ska ramla ner.

- Oh… oh! No!

Obetalbar min. Helt obetalbart. Jag skrattade tills tårarna rann.

 


 

Kevins kommentar följande morgon, fortfarande skärrad över tanken på hur vi kan se ut om en sådär 27 år:

- If I start making nob jokes (snoppskämt) about my walking stick when I’m 78 years old – hit me over the head with it!


Kommentarer
Postat av: Cissi

AAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHA!! Fy fan va underbart!!! Skrattade ihjäl mig här!

2010-09-10 @ 19:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0