Rost-trio i London

Jag och två kusiner lösa i London.

”What happens in London stays in London.”

 


 

 

Middag i Tower 42. Säkerhetskontroll för att komma in i byggnaden. Rhodes 24 är restaurangen på 24:e våningen. Rhodes är en TV-kock. Vår sponsor och guide är Kevin. Cocktails, fantastisk middag och två flaskor Chablis. Dyraste middagen jag någonsin varit på, med en storslagen utsikt över London city.

 

 

 


 

 

Lunch i Kingston, på Jamie Oliver´s Italy – supergod mat, föregånget av shopping och följt av en snabbvisit till kung Henry VIII:s hem – Hampton Court Palace.

 

 

 


 

 

Utekväll i Sutton. Tre svenska tjejer och Kevin. Två pinsamt intresserade unga jurister som dreglar över tjejerna och klär av dem med blicken. Fraser som ”I like your eaaarrrinnggs….” ”Yeah… I saw you daaaanciiing…. *synar Bente*”. Och sen ett visitkort till Kevin från den unge 22-åriga familjerättsjuristen.

 

Lusty Eyes: I finished my drink.

Bente: No. You finished MY drink.

 

Att prata svenska och totalt förvirra tre engelsmän kändes helt okej. Ännu roligare var Kevins himlande ögon när Lusty Eyes släppte raggningsrepliker lika transparenta som en vit bomullsbikini. Själv fick jag anstränga mig för att kunna smutta på mitt vin utan att fontänspreja Anna på andra sidan bordet när Lusty Eyes och Skinny Snake-Eyes utgav sig för att vara Suttons mest attraktiva ungkarlar.

 

Lusty Eyes: I want to kiss you.

Bente: You gotta try harder than that.

 

 

På Ivory Lounge i Sutton.

 


 

 

Nästa dag jagade Anna och Bente turistattraktioner, kläder och påven, alla tre med lyckat resultat. Givetvis blev de fast på Victoria Station på vägen hem, på grund av tunnelbane-olycka – närkontakt mellan människa och tågvagn som försenade alla andra tåg. Tiden användes effektivt till att inhandla Sprite, chips och frukostbröd.

 


 

 

Tjejerna och Kevin tillbringade följande morgon innan bilfärd till flygplats med att turas om att reta mig för min morgontrötthet. Men jag menar, varför fungerar ens klockan före kl. 10 en söndagsmorgon? Och klockan 6 – det är rent olagligt. Jag om någon borde veta.

 


 

 

Kul att se er tjejer! Repris efterlyses.

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

haha sitter och skrattar för mig själv här :D gillar speciellt när bente dissar äckelkillen med drinken ;)

2010-10-18 @ 22:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0