Trött läsare?

"Är ett bevisfaktums existens osäker, så är dess bevisvärde lägre än om dess existens är osäker. Och en omständighets bevisvärde är sålunda beroende även av den grad av sannolikhete med vilken omständigheten blivit bevisad. Ju fler led som ingår i en beviskedja, desto svagare är bevisningen för slutledet i kedjan, såvida inte varje led i kedjan bevisar det följande med fullständig säkerhet."

Japp. Mina ögon gled över det där stycket 2-3 gånger innan jag kom på att jag slösat 15 minuter på att läsa samma stycke utan att egentligen läsa. Nästa försök gick betydligt bättre:

"Är ett bevisfaktums existens osäker, så är dess bevisvärde lägre än om dess existens är osäker (no shit, Sherlock!). Och en omständighets bevisvärde (jag måste komma ihåg att ta upp en kartong att packa ner resultatet av min garderobsrensning i) är sålunda beroende även av den grad av sannolikhet (bytte jag Disas vatten...?) med vilken omständigheten blivit bevisad. Ju fler led som ingår (det blir gött att åka till London i sommar) i en beviskedja, desto svagare är bevisningen (kanske skulle gå och byta Disas vatten?) för slutledet i kedjan, såvida inte varje led i kedjan bevisar det följande (hm, det var längesen jag såg på CSI) med fullständig säkerhet."

Jag suger.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hahahahaha! Disträ deluxe! =D

2010-05-03 @ 23:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0