Världens bästa pluggpepp...?

Vaknade så täppt i näsan att jag seriöst trodde jag höll på att kvävas, rosslade som en 80-årig karl som rökt cigaretter hela sitt liv. Fick ta i för att snyta mig vilket resulterade i näsblod. Ögonen sved och halsen kände jag för att slita ut med mina bara händer. Jag vaknade på strålande humör!

 

Började plugga för hemtentan, gjorde mig tillrätta i sängen och började läsa. Vaknade efter en stund med Tjocka Boken på bröstet och mitt huvud djupt nersjunken i kudden. Vad i…? Okej, nytt försök. Pluggade en kvart, slöt ögonen bara en liten stund... Vaknade med ett ryck. Okej - en gång till..! Efter en halvtimmes läsande gav jag upp, flyttade på bok och dator med anteckningar, ställde in mobilen så den skulle ringa efter 45 minuter – och tvärsomnade. Vaknade när mobilen ringde, svor och tittade mig förvirrat omkring, vad fan händer??

 

Okej. Nytt försök. Insåg att sängen inte var en lämplig studieplats just idag, utan placerade mig vid köksbordet för en hel arbetsdags obekvämt pluggande – nu jävlar!

 

Världens bästa pluggpepp när man är sjuk och så trött att man knappt klarar av att skriva en hemtenta på begränsad tid, kom från Jakob som skrev några spontana rader på MSN efter att jag kortfattat beskrivit min träliga situation. Tack, Jakob, fick mig att skratta! :D

 

MSN-konversation:

när din väg är lång Cissi

och du är trött

men du ändå måste skriva

åhåhhååå

 

och när skuggorna

börjar växa och få liv

men du fortfarande är sjukt jäkla trött

är jag online

och jag följer allt du skriver till mig

och vet du Cissi

jag är alltid online....

 

så skriv till mig

och håll en hand om Disa

hon är där

och aldrig lämnar vi dig

 

 

Det dröjde inte mer än en halvtimme-timme så skickar Jakob en låt till mig. Han har spelat in en låt han gjort…


Med piano som verktyg spelar han melodin ”Se på mig” med underbar lätthet och sjunger:

Nu är det hemtenta

Och du är sjuk

Men du måste ändå läsa på

Rättshistoria, ur ett komparativt perspektiv

Fast du vill ju bara sova


Vet du Cissi, att vi båda sitter i samma båt

Men för dig, skrev jag en låt


Så kämpa på – tappa inte fokus

Det är svårt, men du, jag tror på dig

Om ett år, när du lyssnat på det här igen

Vet du att, i mig har du en vän


Kommentarer
Postat av: Malin

naaaaaww :) sweeet!

2010-02-18 @ 16:32:59
Postat av: Louise

Det var väldigt fint gjort av din vän :) Krya på dig!

2010-02-18 @ 17:39:47
Postat av: Cissi

Gullevän

2010-02-22 @ 17:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0