2010 och ett nytt liv

Tyckte det kanske var dags för en lägesrapport igen.

 

Erik flyttade ut i måndags kväll, vi har för er som inte förstått/hört det separerat efter 7 år tillsammans. Det var ett gemensamt beslut och vi är bra vänner, så ingen anledning till oro. Djuren kör vi delad vårdnad om.

 

Efter att tillbringat måndagen i sängen och mått dåligt över hela situationen (separationsångest) klättrade jag så ur min pyjamas vid halv åtta på kvällen för att utfodra grabbarna som flyttade Eriks saker. Kom efter det inte i säng förrän efter 6 morgonen efter, Herr Sömnlöshet och jag har blivit bra vänner nu. Har inte sovit en hel natt på snart två veckor, och jag skäms över att säga att katten äter mer än jag. Men trots att hela mitt system är rubbat och jag är fruktansvärt sliten av att dribbla skola, att degradera från sambo till ensamboende, aptit- och sömnlöshet samt pressen att få lägenheten beboelig igen (med mycket lyckat resultat), mår jag rätt bra. Jag är trött, men jag mår bra och känner att detta var rätt beslut. Erik trivs i sin nya tvåa och han har fått den riktigt mysig, han är också ovan men nöjd med vår nya situation.

 

Jag och Dolis håller på att bekanta oss med nya soffan, vi är bägge väldigt förtjusta i den. Soffan har blivit min nya kärlek, så badkaret har fått lite konkurrens, men som tur är råder inga monogamiavtal. Under min fejkbrasa har jag lagt en fårskinnsfäll som är väldigt populär hos djuren. Problemet är bara att Dolis inte riktigt vet om hon ska döda den eller mysa ner sig i den. Så hon garderar sig och kör lite både och.

 

Tentan i polisrätt klarade jag bra, visade det sig, så höstterminen kan jag nu lägga bakom mig. Nu är det laddning inför en hemtenta i rättshistoria plus att köra igång nya kursen i kriminologi. Träningen ligger tyvärr på hyllan för tillfället, känns som att idén att ställa sig på ett löpband när man har ungefär så pass mycket energi som en elektrifierad spyfluga bäddar för en kollaps. Vinterpromenader med Disa får duga tills jag och John Blund haft en hel natt tillsammans.

 

Status: singel, ensamboende, nöjd, otränad, trött och är nykär i en soffa.


Kommentarer
Postat av: Kamilla

Det är fint att du vågar skriva om sådana här jobbiga saker och visa för dina läsare att allt inte är en dans på rosor i livet.



Fortsätt vara modig.



Kram på dig!

2010-02-05 @ 11:50:47
Postat av: Jocke

Syrran, du är en stark kvinna och du klarar allt du ger dig fan på!Kom ihåg att vi är som en fjällbjörk, det krävs många stormar innan vi viker oss! Älskar dig!

2010-02-06 @ 12:17:53
Postat av: Cissi

Jag är så stolt över dig!Du tar dig igenom detta med bravur! Fasen va skönt att tentan, trots allt, gick bra! Ha en skön helg nu så hörs vi i veckan! Stor kram

2010-02-06 @ 12:33:54
Postat av: Jenny

Hoppas du får tillbaka aptiten och sömnen snart. Tänker på dig. Många roliga mail du skickat till mig förresten! Kram J

2010-02-10 @ 20:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0