Sod's Law eller The Buggerance Factor

När du inte behöver en buss, kommer de på löpande band. När du inte behöver en penna, så finns pennor i varenda byrålåda du öppnar. När du inte behöver en tampong, har du tamponger i varje jävla väska du äger. När du inte behöver en hundbajspåse, finns det minst en i varenda jackficka. När du inte behöver en linsburk, har du tjugotretton i badrumsskåpet och minst två i varenda necessär. När du inte behöver en hårsnodd har du minst fyra i sminkväskan och två i handväskan. När du inte behöver det har du poängkort för Coop, Ikea, Kicks, Ica, Onoff, H&M, Apoteket samt studentkårsleg för minst två universitet i plånboken.

 

Så kan någon förklara för mig hur i helvete det kommer sig att du kan vänta tre timmar på en buss, sen kommer fem på en gång? Eller varför det är så att när jag akut måste skriva ner ett nummer måste jag leta minst tre minuter innan jag hittar en penna i en låda? Varför jag tittar upp i himlen och visslar när Disa skiter genererande nära en gångväg för att just den jackan jag har på mig inte bär en bajspåse? Eller varför jag absolut inte hittar något att sätta upp mitt hår med när jag står med ena benet i badkaret och kommer på att jag inte vill blöta håret när jag duschar? Kan någon förklara varför jag råkar ha precis fel plånbok när jag går in i en butik, eller för all del har alla tänkbara tjugosju kort med mig men inte just Coop-kortet när jag just spenderat 2648 kr i en MedMera-vänlig butik?

 

Jag återgår till mitt sökande efter en tom linsburk. Har ju sett en varje dag de senaste sjuttioelva månaderna.


Kommentarer
Postat av: cissi

Haha! SÅ jävla sant!!!!!

2010-12-29 @ 09:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0