En gång, visst, men det här börjar bli löjligt.

Var på väg hem från stan efter några ärenden, och hade två tunga kassar med matvaror med mig. Solen gassade så jag stannade för att ta av mig jackan. Då kommer en stor man med stort rött skägg och hatt fram till mig och frågar:
- Do you speak English?
Fan vad trött jag börjar bli på den frågan...
- Yes, I do..
Då berättar han för mig att jag inte hade kunnat ta av mig jackan kl. 7 imorse, för då var det frost. Ja, svarade jag, det är så där, såhär års i Sverige. Kallt på nätterna, varmt på dagarna.
Han frågar vad jag heter, jag svarar "Cecilia". Jag plockar upp mina kassar och börjar gå, han forsätter bredvid mig.
- What a lovely name!
Suck. Vad vill karln? Jag vill ju fortsätta lyssna på musik.
- Are you a student?
Ja. På frågan svarar jag att jag läser juridik.
- Second year?
Jag svarar att nej, jag läser sista året, är klar till jul.
- Then you must be a lot older than you look!
What the fuck?!
- Yeah, you look like seventeen. Maybe seventeen and a half, with a big half!
Jag bara skakar på huvudet. Jag brukar alltid få höra att jag ser äldre ut än jag är, det har jag fått höra sen jag var 13 år. Nu är jag snart 23 och ser plötsligt yngre ut?
Därefter frågar han om mitt efternamn är Andersson, Olsson, Larsson eller nåt. Nä, ingen av dem, svarar jag. Vad är det då? undrar han. Jag tänker inte tala om det för dig! svarar jag.
- Oh, I'll find out anyway.
!!!
- Where are you from? frågar jag.
- Oh, I can tell you a lot about me, even my last name!
- No, I only want to know where you're from.
- London! svarar han.
Naturligtvis.


Am I wearing a fucking sign that says "You don't speak Swedish? Are you a little nuts? Talk to this girl!"?

Kommentarer
Postat av: Erik

Bah! Var är alla Londontjejer då? De verkar ha stannat hemma hela högen. Urk!

2010-04-07 @ 16:01:42
Postat av: Cissi

Men herregud!! haha vad du råkar ut för!

2010-04-07 @ 16:29:26
Postat av: Josefin från Ume :)

Hej Cecilia! :) Såg början på ditt inlägg på facebook och blev nyfiken. Nu visar det sig att jag har en kompis som bor i Uppsala och jobbar i butik. Hon råkade ut för en man som ställde liknande frågor. Han började även fråga "Ditt efternamn, är det Andersson, Larsson, Svensson" osv. Säger de vanligaste efternamnen. Hon blev typ aldrig av med honom. Tror vakter fick föra bort honom tillslut. Och sen fick hon höra att han tydligen var känd som pedofil. Sjukt!!



Anyway. Hoppas allt är bra med dig! Kraam

2010-04-08 @ 13:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0