Väg 73

Det är alltid väldigt svårt att försöka återge en konversation som i stunden var hysteriskt rolig, men jag tänkte ge det ett tappert försök.

 

Emilia berättar om att hennes svärmor bjudit med henne för någon… kommungrej (svärmor är kommun….alråd? Minns inte.) för väg 73 (?).

 

”Och det finns flera bra saker med att jag följer med Yvonne på det där:

1. Jag får se vad Yvonne jobbar med.


2. Jag kan faktiskt inte så mycket om väg 73

(här börjar jag skratta rätt… mycket. Emilia uttalar orden som att det helt seriöst är konstigt att något som väg 73 har undgått hennes kunskapsförråd, vilket genast måste åtgärdas)


3. Eftersom jag kanske inriktar mig på förvaltningsrätt...

(här har mitt skratt hunnit utvecklas till ett högljutt asgarv, jag hör inte längre vad Emilia säger)


*Emilia anstränger sig för att fortsätta sin seriösa utläggning*
…så att följa lite kommunarbete blir…”

(och här stämmer Emilia in i mitt skratt och till slut sitter vi dubbelvikta bägge två)

 


Alla vi som inte kan något om väg 73 – skärpning. Faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, jag gissar att detta är min Emilia? :-)

2009-10-02 @ 11:09:13
Postat av: Cecilia

Stämmer stämmer! :D

2009-10-02 @ 15:21:31
URL: http://cecrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0