Hur man inte ska göra för att lura åt sig pengar


Min mammas sambo ringer mig för att diskutera en märklig faktura han fått, och jag hör på en gång att den inte verkar vara riktigt riktig. När jag så får se fakturan börjar jag skratta.

Seriöst, ska man göra en bluff-faktura kan man väl åtminstone göra den lite proffsig??

Stavfel, grammatiska missar, brist på OCR-nummer, skiljetecken på fel ställen, felaktig benämning av fakturan och angivande av summa på helt fel sätt – kort sagt ett väldigt tarvligt försök till bedrägeri. Stackaren. Det är ju fan synd om honom. Och anledningen till att jag vet att det är en ”han”, är att jag kollade vart bankgironumret gick. Jag kollade även upp organisationsnumret och telefonnumret, föga förvånande gick inget av dem dit de skulle.

Bättre lycka nästa gång.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0