Ready, set, go!

Har börjat få lite bråttom. Det är en hel del saker som måste förberedas inför flytten (utöver tentaplugget förstås). I torsdags hade vi en flyttfixardag - elavtal flyttades och uppdaterades, telefon- och bredbandsavtal sas upp och nytecknades, försäkringarna förflyttades (dock med dubbelt skydd i 10 dagar då jag kommer bo i Umeå och Erik i Uppsala - två lägenheter som kan brinna upp. En brand här skulle i och för sig underlätta flytten.) Vi beställde adressändring och meddelade halva telefonboken om vår nya adress och vårt nya telefonnummer. Besiktning av lägenheten bokades, liksom hjälp med att montera ut diskmaskinen.


Vi har även bokat bord på loppis, en sista chans att sälja skit vi har men aldrig har använt eller kommer använda. Det är en rätt bra ekvation - vi (Erik) har för mycket saker och vi (Erik) har för lite pengar. Förhoppningsvis drar vi ihop tillräckligt med pengar för att betala det förbannade handfatet som tydligen spruckit av en nedfallande parfymflaska (hur fan höll den men inte handfatet?!). Och diverse andra småskador som tillkommit under... hetlevrade samtal. *harkel*


En annan sak är att vi har en massa stämplar på badmintonstadion att använda upp. Så nu tränar vi som galningar - alla vardagar. Personalen där borta undrar nog om vi är arbetslösa och saknar sociala kontakter. Tyvärr kommer vi ju ändå inte hinna använda upp alla innan Erik flyttar, och det är lite tråkigt att träna badminton med en spelare. Så de överblivna stämplarna får jag använda till gymmet istället. Dessutom har jag endagsbiljetter på IKSU, så nu blir det helt enkelt till att öka veckoträningen från 6 till 8-10 timmar. Jag får se det positivt - jag kommer flytta till Uppsala riktigt vältränad. Vilket kan behövas då jag har gått upp härliga 4-5 kg sen jag flyttade till Umeå. Jävla studentliv.


Dessutom måste vi ju hinna umgås med alla ordentligt nu innan flytten. Effektivt socialliv är det som gäller. Förra helgen blev det ett par glas vin med Karin och Kamilla, igår spel- och tevekväll med Maria och Markus. Vi spelade Trivial Pursuit Globetrotter (vilket jag gick med på mot bättre vetande - Erik är för duktig för att det ska vara roligt att spela mot honom *fnys*) och diverse roliga kommentarer som svar på frågor uppstod...

- Markus: Vad är "felucker" som kan transportera dig till fornminnena i Egypten?

- Cecilia: Någon jävla guide? (Tydligen var det en båt.)

Vi körde lag, tjejerna mot killarna, och under någon fråga hade Maria och jag en kort överläggning.

- Maria: Hur mycket väger 1 kg guld?

Och innan hon hann reagera på sin blondinfråga tjöt jag, Markus och Erik av skratt. Maria började försöka förklara sig, vilket ju var lönlöst (dels för att vi redan fattade vad hon verkligen menade, dels för att våra skratt överröstade henne) så hon gav sig. Och började även hon flämta efter luft mellan skrattattackerna.

Återkommande för alla var också förvirringen över vad som var ett land, vad som menades med huvudstad, stor stad eller en landsdel/stat/provins.

- Cecilia funderar: Vad heter Roms huvudstad?


De närmsta helgerna är flera sociala evenemang inplanerade, bland annat en avskedsfest den 30 maj. Så Umebor - dyk upp! Sen måste vi också skaffa prislappar och börja märka alla sakerna som ska till loppis. Nu måste jag sluta, det är dags för ett träningspass. Igen.

  


Kommentarer
Postat av: Blondi a.k.a. Maria

Blondinfråga?! fnys

2009-05-17 @ 16:58:23
Postat av: Maria

O givetvis stavar jag fel på Blondie också, God Damn it! muttrar

2009-05-17 @ 16:59:40
Postat av: Maria igen

O varför blir ordet man skriver mellan ** i fetstil?! Morr! Nu har jag kommenterat färdigt!

2009-05-17 @ 17:00:55
Postat av: Cecilia

Hahaha! I rest my case. ;)

2009-05-17 @ 17:22:24
URL: http://cecrost.blogg.se/
Postat av: Erik

Ibland är det bäst att hålla låg profil, Maria! ;)

2009-05-17 @ 19:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0