En mans utbrott

Hm. Igår såg jag och Erik på Yes Man, med Jim Carrey. En liten bit in på filmen får han skjuts av en ung kvinna tillbaka till sin bil som fått soppatorsk. Hon frågar om han klarar sig sen, han säger något om att ja, om du inte vill stanna kvar och hångla. Hon frågar "vad?", han replikerar "vadå?" - sen går hon helt sonika fram och kysser honom.

Erik börjar gapa och skrika - DET DÄR HÄNDER INTE I VERKLIGHETEN!

Klart besviken.

Jag bara tittar på honom - vad är det för fel på honom? Erik tittar på mig och pekar febrilt på TV:n.  

- Och DU säger att du HATAR FANTASY-FILMER och SCIENCE FICTION, för att det är SÅ OVERKLIGT; VAD FAN KALLAR DU DET HÄR DÅ?! JAG har då ALDRIG fått en kyss genom att ställa en SÅN OFÖRSKÄMD FRÅGA!

- Ehm... Erik? Lugna dig.

- JAG ska se på IRON MAN sen. DET är i alla fall ÖPPET OÄKTA!


Hans blick är uppspärrad och tydligt upprörd, och jag anar sammanbitna tänder bakom spända läppar. Inte lätt att vara en tjejtjusare, i en värld av alldeles för blyga och försiktiga tjejer. Stackaren.  


Kommentarer
Postat av: Erik

Jag står för mitt uttalande. Snacka om orealistisk handling i den filmen! Jag ska då se de mer realistiska Iron Man, Stargate och Night Rider nu till veckan. En talande svart bil med artificiell intelligens? Ja, en sådan lär ju uppfinnas många år före tjejer börjar bete sig sådär.

2009-05-21 @ 09:16:31
Postat av: karin

Jag står på eriks sida här faktiskt! Öppet oäkta är bättre än oäkta skräckfilmer där mördaren promenerar men ändå hinner ifatt en springande jagad, och alla oäkta romantiska komedier där allt är en sagovärld med lycklig "ever after" osv.. Där man alltid hinner till flygplatsen i absolut sista sekund. Nej tack! Ge mig mer fantasy!

2009-05-21 @ 13:13:31
URL: http://karinhe86.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Sånt händer faktiskt i verkligheten! Sen måste ni ju tänka att hon inte är any girl, utan en tjej han förmodligen aldrig hade träffat om han höll fast vid sitt tidigare leverne. Long live romantic funny drama!

2009-05-21 @ 13:18:14
Postat av: Jill

Helt underbart! :D

Man vet i alla fall vad man får med "öppet oäkta" filmer.

2009-05-21 @ 14:10:19
Postat av: Cecilia

Jag kan dock fortfarande inte se charmen i dessa färgglada gubbar med spetsiga öron som ska föreställa vara något mellanting mellan robotar och gremlins. Nej.. Då tror jag hellre på att en kille frågar en tjej om han får hångla med henne och hon svarar ja - för det händer. Gå på O'Learys en fredagnatt så får ni se. Länge leve fylla!

2009-05-21 @ 14:22:23
Postat av: Cecilia

Och bara för att jag ska vinna denna diskussion, ger jag härmed tillåtelse till mina tjejkompisar att ge Erik en kyss när han som minst anar det! Go girls!

2009-05-21 @ 14:27:59
Postat av: Erik

Bara så ni andra vet: Den nämnda färgglada gubben med spetsiga öron är förmodligen Yoda, som bemöttes med kommentaren "Men ven fan är det DÄR då?" av en trött yrvaken person första gången hon såg en kort del av en Star Wars-film, innan hon suckade djupt, muttrade och somnade om. ;)

2009-05-21 @ 14:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0