Bildblogg

Det har varit stiltje på bloggen nu ett tag, har fullt upp med flytt och tentaplugg. Erik har redan flyttat, är hemma över helgen ett par dagar bara. Jag är gräsänka och dagarna är väldigt enformiga - tentaplugg, mat, tentaplugg, träna, tentaplugg. Sova några timmar, sen börjar det om. Mycket varierande.

För att underhålla lite ändå så tänkte jag bjuda på diverse bilder.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här har vi en bild från julstöket. Ola gjorde mig en pepparkakssnopp. Med glasyr. Tack, tror jag! (Ola gjorde personliga pepparkakor till alla i gänget: Mark fick brittiska flaggan, Markus en fotboll, Susanne ett paragraftecken, Erik en buss - och jag fick en snopp?!)


Erik gav mig en lussekattssnopp. Och champagne. I'm a happy girl!


Mina goa älsklingar håller stenkoll på matlagningen.



Min kära bror och hans nyinköpta manlighetsbevis.



Har ingen aning vilka detta är. Någon som vet?


Så här är det att plugga juridik. Man ser spår av frukost vid ena bordskanten. Lagboken ligger under en kursbok och hindrar datorns tillgänglighet. 300 böcker, 2 ton papper och något tusental paragrafer.


En annorlunda fredagsmiddag - ugnsfalukorv och ett glas vin. Dolis godkänner middagen.


Äntligen har sommarvärmen kommit, jag går runt i shorts och stilettklackar.
Nu nalkas ljuva sommar!


En härlig köksbild - färska örter, en flaska rött, vinäger och ett knivset. Sommarmiddagarna är på intåg!


Denna bild togs någon månad in i juristutbildningens början - Erik tog en bild när han hämtade upp mig i skolan, och fick mig att lova att ta en bild sista dagen jag lämnade skolan....


....och här är den. 3 år senare. 3 år äldre, 3 gånger klokare och 3 kg tyngre.


Eriks skrotupplag till förråd har under upprepade gånger under våren utsatts för genomgångar och rensningar. Efter ett sista ryck på 5 timmar en måndagskväll i ett dammigt hälsovådligt förråd, blev resultatet mycket lyckat - vi kan nu DANSA i förrådet:


Vi prismärkte saker inför loppisen, och jag kollar att sakerna fungerar:


Och här är skorna jag nämnde i ett blogginlägg i december, de raringar som var slut i affären när jag skulle dit och stilla abstinensen. Av en slump *harkel* så gick jag förbi Bianco igen förra veckan, och gissa vad jag såg på hyllan... De hade gjort en comeback. De var inte slut. De fanns i min storlek. Jag fick komplimanger från främlingar. Och jag tog med mig skorna hem.


Och här är den senaste nyheten som adderar förändringarna i vårt liv: EN NY BIL!
En Saab 9-5 kombi, -01, turbo, chiptrimmad till 230 hk, 17"-fälgar, fräsch och läcker. Jag har en ny leksak! *hoppar av förtjusning*

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilka fina bilder! skrattar fortfarande åt Olas pepparkaka

2009-06-02 @ 23:21:48
Postat av: Cissi

Härliga bilder!! Jag undrar just varför du får en snopp av alla...hrrrm!! =P SKITläckra skor!! Är verkligen avundsjuk!

2009-06-05 @ 21:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0