So far so good

Vi har nu börjat återhämta oss från flyttchocken. Här är mina konstateranden/aha-upplevelser från de senaste dagarna:


- Jag tror jag valt fel Spejare. Björn är mycket mer uppstyrd än Erik. =P

- Dolis älskar flyttar. Har aldrig sett en mer tillfredsställd katt som utnyttjat kartongbergen som klätterställningar och kurragömma-lekar.

- Kylskåpet här var för kallt. Ett faktum bevisat av en djupfryst gurka.

- Erik har mycket skit. Björn och Erik ägnade en kväll åt att kolla på Eriks kläder, bland annat några uniformer han inte använder i jobbet, en "Vi tar fajten"-tröja från strejken i somras och en t-shirt med texten "Singel" märkt på framsidan i diverse färger - samma som margarinet Lätta. Jag drack vin.

- Vi har en fantastisk utsikt. Vi ser Uppsala slott och domkyrka!

- Jag har börjat intressera mig för grönt. Jag har numera en liten mini-örtträdgård, en solros och en ampel. Vad har hänt?

- Det finns många systembolag. Viktigast av allt var dock att Bianco ligger på Gågatan.

- Erik har för mycket kläder/skit.
- Jag har för mycket kläder.

- Jag har för mycket böcker. Det hade varit fysiskt enklare/lättare att flytta om jag inte varit juriststudent. En kartong här fullt med lagböcker och Karnov - på locket finns en friskrivningsklausul mot flyttningsskador.

- Vi har 10 minuter till IKEA. Halle-damn-lujah!

- 9 dagar utan Erik gör underverk. Fan vad jag älskar karln!

- Uppsala är stort. Jag hittar inte ens hem till mig själv än. Bra för någon med finslipat lokalsinne och ett kontrollbehov på gränsen mot pedanteri.

- Vi har ännu mer betongväggar än i förra lägenheten. Det är alltså vetenskapligt bevisat att man kan gjuta ett helt hus enbart i betong, och hoppas att hyresgästerna inte gillar tavlor eller hyllor.

- Tvättstugan påminner om en amerikansk ej bokningsbar tvättstuga dit du går då det finns en tvättmaskin över och läser en bok i väntan på tvättprocessen.

- Lite vin med svåger och sambo en fredagskväll bäddar för djupa politiska diskussioner.

- Min bror är en hjälte, som släpade mitt ek-vitrinskåp fyra våningar utan att ens be om paus. Där snackar vi segt norrländskt trä.

- Joachim har bra kontakter. Robin, Joachims kontakt, har bra kontakter. Joel, Robins kontakt, är en bra kontakt.

- Erik är en jävel på att montera lampor och kablar. Hög spänning inte bara i sängen, alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0