I-landsproblem är ändå problem

Har haft lite väl mycket motgångar nu, här nämns några:

- Har fått muskelinflammation i nedre ryggen. Någon som har extrema smärtstillande över? Alvedon hjälper inte.

- Katten pissade i hundsängen imorse. En diskret protest mot att hennes låda inte är rensad enligt hennes preferenser. Problemet är dock inte hennes uppkäftiga beteende, utan det faktum att vi inte längre har tvättstugan vägg i vägg. Snarare hus i hus.

- Försökte sätta upp första prydnaden på väggen i förrgår. Betongspiken gick sönder. Tror vi hade en enda extra? Konstigt, med tanke på att jag packade ner minst tre från förra lägenheten...

- Igår möblerade vi arbetsrummet och gjorde i ordning bokhyllorna. Därmed var jag tvungen att omplacera modemet. Fick då lära mig den största nackdelen med IP-telefoni: du måste ha hemtelefonen inkopplad i samma uttag som modemet. Inga andra uttag fungerar. Vem har nytta av tre fasta hemtelefoner i samma jack, liksom?

- Igår kväll vid tandborstningen upptäcker jag något som totalt omkullkastade det sista av min ork - en hörn av en tand saknades. Jag la mig i sängen och grät - ska motgångarna aldrig ta slut? Nu måste jag använda upp mina sista pengar på något jag inte bara tycker är jobbigt, utan är rädd för.

- Har nu hittat konstiga fläckar som inte försvinner i tvätten på två av mina favoritplagg plus en duk.


Slutsats: ibland suger det att vakna på morgonen.


Mina lösningar:

- Vila bort smärtan i ryggen/rumpan. Försöka i alla fall. Lite svårt när man vill få klar lägenheten, men snart är det klart och då hittar ni mig i soffan med en bok!

- Ska snart ta hundsängen till grannhuset och tvätta den i en av de tio "ej bokningsbara" tvättmaskinerna. Det är ju inte SÅ jobbigt egentligen. Jag är bara bortskämd.

- Har köpt nya betongspikar, svängde in på Jula på vägg hem från tandläkaren imorse.

- Vi råkar ha en bra bärbar telefon som nu är placerad i hallen, i samma jack som modemet.

- Var till tandläkaren imorse, hittade en sista minuten-tid jag bokade halv två inatt. Jag berättade för tandläkaren det första jag gjorde att jag är tandvårdsrädd, och han var en väldigt sympatisk trevlig man som berömde mina tänder som vore jag ett barn. Det var SÅ skönt! Hörnet slipade han till lite bara, för litet att laga och det syns inte märkbart. Kostnaden då? Jo, sista minuten innebär halva kostnaden för en undersökning, således 300 kr. Sen har det ju införts en statlig ersättning, som för personer mellan 20-29 år ligger på 300 kr/år, så min undersökning gick alltså jämnt ut. Det jag behövde betala var slipningen på 340 kr.

- På vägen hem från tandläkaren köpte jag Vanish Oxi Action PLUS. Nu jävlar.


Kommentarer
Postat av: Liselott

Stackars barn, ryggont är hemskt. Ett tips är att köpa pronaxen (eller naproxen för den delen) receptfritt på apoteket. Det hjälper mot muskelinflammationen så du kan röra ryggen lite mer normalt och inte ha lika ont. Lycka till!

2009-06-16 @ 08:30:10
URL: http://sistabloggaren.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Tack för tipset!

2009-06-16 @ 14:50:52
URL: http://cecrost.blogg.se/
Postat av: Cissi

Aktiv vila är det bästa för onda kroppsdelar! =) Fan vilka jobbiga grejer...Men utan dessa "skitdagar" skulle vi aldrig få uppleva de riktigt BRA dagarna! En riktig hallelulja-känsla när det vänder! Hoppas iaf att du hade en riktigt mysig födelsedag tillsammans med dina nära o kära! Ha en skön midsommar på ön också! Önskar att jag inte behövde jobba! Festa lite extra för mig!

2009-06-18 @ 15:19:37
Postat av: Cissi

Och jag instämmer med Liselott, värktabletter är ett måste för att du ska kunna vila aktivt o röra ryggen på ett normalt sätt! Hoppas du blir bra snart!

2009-06-18 @ 15:21:10
Postat av: Cecilia

Sitter på ön med ett glas vin I SOFFAN OCH VILAR. Och knarkar Pronaxen. Är ni stolta över mig? ;)

2009-06-20 @ 17:53:17
URL: http://cecrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0