Loggboken

Idag fortsatte projekt Rensa arbetsrummet. Hittade oskrivna vykort som måste börja användas upp, många söta och roliga. Hittade även häftmassa, en massa gem och gamla julkort jag sparat men som jag nu rensade hårt. Längre ner i Diverse-lådan hittade jag en blå skrivbok med ordet "Loggbok" på. Vad är detta? tänkte jag. Kommer inte ihåg någon loggbok.


Öppnar den.

Första sidan är daterad till 27/6 (inget årtal), och innehåller korta meningar och stödord, av typen:

"tranes fly same way parents"


Just det...

Bläddrar.


Nästa sida är titulerad "Larvöverlevnad på olika växter".


What the...?


Bläddrar igen, läser den första meningen på nästa uppslag: "hönor gnäller - tuppar (dominanta) passar upp". HAHAHAHA! Tänk om man kunde applicera det på människor.


Blir lite förskräckt av nästa stycke:

Fejkparar - hönor vet ej om parad, utgår från det om tuppen "hoppar på" dem, men tuppen sparar spermier till senare, men hönan känner sig "parad".


Snacka om bli blåst.


Hoppar framåt, tomma sidor, sen:

Tisdag 28/6

Frukost 07.30, föreläsning med Hanne om sexuell selektion bland höns.

Ursäkta...?! Vem fan är Hanne och varför pratar hon om höns och deras sexvanor?

  

Aha! Detta är loggboken från den veckan jag skulle spendera i Tovetorp näst sista sommaren i gymnasiet för att slippa projektarbetet under sista året. Och under denna tisdag blev jag fruktansvärt sjuk (förmodligen var det influensa) och spydde, mamma fick komma och hämta mig och jag låg i fyrtiogradig feber i flera dagar och till och med vatten fick mig att kräkas.


Med tanke på mina logganteckningar och de associationer jag får när jag läser dem, tror jag att jag ändå hade det bättre hemma sjuk än att stå ut den där veckan i en gudsförgäten samling buskage där inhabitanterna blev alldeles till sig över att granska insekter och fullständigt struntade i hygien och utseende (jag menar, varför raka sig någonstans på kroppen?). Vem fan mår inte dåligt av att så in i minsta detalj studera något så fruktansvärt tråkigt som att kontrollera om växten ängsbräsma är mer motståndskraftig mot parasiter än rockentrav, eller om rockentrav helt enkelt är mer trivsammare för larver, genom att leta upp de äckliga sakerna och placera på respektive växt?

(Behöver jag nämna att Loggboken åkte ut med resten av skräpet?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0