Kort och blåsor

Har ägnat mig åt att gå igenom arbetsrummets lådor och papper. Hittade en gammal almanacka med små kort i, tagna i sån där passfoto-automat.

    

Ljuva 90-tal. Undrar om jag och brorsan tog oss utomlands det året??

Här fanns också bilder från Erik som liten och som gymnasiestudent:
 
  
Så söt!

Förutom att hitta gamla bilder hittade jag en del silverhalsband i seriöst behov putsning. Jag har köpt silverputs för just detta ändamål för många år sedan, men sedan inte kommit mig för med att putsa. Men nu så! På denna bild ser ni ett fint silverhalsband EFTER putsning. INNAN hade halsbandet samma färg som det till höger!


Apropå ofräscht - igår kväll när jag borstade tänderna kände jag en knöl under tungan. Med rynkad panna kollade jag mig i badrumsspegeln, lyfte på tungan - yieck! En bubbla stor som min tumnagel i diameter, jag fick panik. Jaha, se där ja. Här har jag precis blivit antagen till kriminologiutbildningen, men jag kommer dö i cancer och inte hinna avsluta utbildningen. Jag började krama djuren hej då.

Jag ringde mamma (klockan var halv tolv, ett under att hon inte sov) och lät smått hysterisk för att vinna hennes sympati. Jag skulle ta kort och mejla över så skulle hon kolla efter att Beck var klart (!!!!). Coollugn.

Jag var mindre lugn, fick Erik att fota min blåsa ur alla möjliga vinklar i alla möjliga olika ljusstyrkor för att mamma verkligen skulle se hur allvarligt mitt tillstånd var. Mamma ringer efter en stund och säger att det förmodligen är en spottkörtel som täckts igen. Jaha, och botemedlet?
- Har du citron hemma?
- Nej, men pressad lime.
- Bra, drick det, sur vätska får körteln att öppna sig igen.
- Huh?
Så jag plockade fram en tesked och lime och började snapsa och grimasera om vart annat. FY FAN. Jag var inte säker på vad som var värst - att jag hade en luftbubbla i käften eller att jag drack limedroppar. Hursomhelst, för att motverka den sura vätskans effekt på min magkatarr tog jag en Omeprazol och gick till sängs.

Idag är den borta! =D Tack mamma sjuksköterska!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihihih...du låter som mig o min hypokondri! Skitsöta bilder av er...allihop! Jocke ser ut som en "boybander" !

2009-07-15 @ 20:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0