Att inte ha ett liv.

Jag är nu inne på min 10:e dag av helhjärtat tentaplugg. Jag skulle förmodligen behöva 10 till. De enda avbrotten jag gjort de senaste 10 dagarna kan jag faktiskt räkna upp:


Två arbetspass på AstraZeneca, en tur med Erik till Bil-Dahl (vi kollade på en liten skåpbil vi vill köpa om sisådär 3-10 år)och en kort men hänsynslöst dyr tandläkarvisit. Och just det, ett akut besök till systemet.


Jag vet, patetiskt. Jag är isolerad, men har självmant valt detta. Mitt immunförsvar är lika kört i botten som Titanic, så jag törs inte vistas bland folk före tentan. Med tanke på mitt flyt på sistone (läs föregående inlägg) vore det ju typiskt att vakna ett par dagar innan tentan i spy-spasmer och svettas som en idrottsman efter ett maratonlopp.


Men idag ska jag våga mig ut i världen ett par timmar. Jag ska till skolan, och sitta ett par timmar på en "frågestund" där läraren svarar på frågor. Jag ser framför mig hur läraren står längst fram och ber alla att lugna ner sig, ungefär som en presstalesman lugnar flocken av frågande, skrikande journalister. Jag kanske borde oroa mig mer för risken för klämskador, än smittorisken. Jag ser också framför mig hur läraren svarar helt obegripligt på frågor jag inte förstår. Ska bli intressant att se hur mycket jag får ut av dessa timmar.


Inatt drömde jag om skatterätt. Klockrent tecken på att tentan närmar sig. Delningsprincipen, sparandedirektivet, allmän löneavgift, fastighetsförsäljning, klyvningsregler och särskild löneskatt... begreppen flög förbi i mitt sinne, och när jag vaknade kände jag den där känslan av lättnad man har när man vaknar och upptäcker att det inte var sant. Den känslan varade i ungefär 5 ½ sekunder, innan jag insåg att jag måste upp och plugga skatterätt. Jag ringde Erik och gnällde lite. Han tyckte ändå det var bättre att drömma om skatt, än de seriemördare och styckningar han och jag blivit utsatt för de senaste nätterna. Pest eller kolera, om du frågar mig.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Du är så himla duktig o disciplinerad! Verkligen! Önskar dej all lycka imorgon på tentan. Kommer att gå galant!

2009-01-15 @ 22:34:17
Postat av: Erik

Äntligen är tentadagen här! Tänk att få tillbaka sin sambo igen.

2009-01-16 @ 13:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0