Att ha ett liv.

Tenta avklarad. Eller i alla fall gjord. Kändes åt helvete. Kändes bättre, när jag märkte att jag inte var den enda med den känslan. Många blankade, eller struntade helt i att lämna in tentan. Vi får väl se hur det går. Tentafestens tema blev kollektivt självmord.

Helgen har varit väldigt lugn. Jag har ägnat den åt att ta igen mitt liv. Har liksom kommit tillbaka från delirium, ryckts tillbaka till världen. Ochtamejfan, tiden har inte stått still under tiden jag var borta! Kylskåpet behövdes fyllas på, tydligen får jag besök av svärföräldrarna på torsdag (de bokade ju biljetterna alldeles nyss, i början på december) och jag har fått tillbaka lite valkar igen! Jag hade helt glömt bort träning, hushållsgrejer, planering och att det existerar fler människor än jag på denna planet. Titta, jag har en sambo! Och tre djur, who knew?!

Så nu har jag landat lite. Har tränat, handlat mat, gjort lite ärenden och sovit riktigt gott för första gången på flera veckor. Igår gjorde jag och Erik hemgjord nyttig pizza med zucchini, fetaost och pinjenötter, som vi svalde ner med rosévin. Vi gjorde Red Bull och vodka, såg på film (Sicko - amerikanerna är verkligen hjärntvättade, och Flicka med pärlörhänge - mycket intressant film) och pratade om politik, samhällsvärderingar, samhällsutveckling, människor, fattigdom och rikedom och ordens egentliga innebörd och skatter vs. gratis sjukvård. Skönt att prata, tänka, se, höra. Skönt att andas igen.

Senare började Linda skicka konstiga sms, vilket ledde mig till frågan om hon var full eller om hennes granne smyglånat hennes mobil igen. Det visade sig vara det sista, tydligen är jag saknad i Krokom. Linda tog över telefonen och bedjade till mig, bad mig komma och rädda henne från dessa tre fulla karlar som satt vid hennes köksbord och ropade till henne, som frågade efter min intima tatuering och som undrade om mitt sexuella intresse för dem. Stämningen var på topp där, det kan jag då säga! Det finns ett liv utanför skolan, trots allt!

Och här är anledningen till att jag ska bli ett fyrbent, tamt djur i mitt nästa liv:


Sendy, som nu i pensionsålder får ligga i fåtöljen. En kudde, mat, värme och kärlek.
Det är allt du behöver för att vara lycklig.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hörru Sendy...är det ok om jag tar din plats några dagar i februari?? I would LOVE it!!!

2009-01-18 @ 21:19:03
Postat av: Sendy

Vet du Cissi? Vi har två fåtöljer - vi tar varsin! =)

2009-01-20 @ 11:05:26
Postat av: Cissi

Åh..Underbart!! Kommer bli min bästa semester någonsin! :)

2009-01-20 @ 11:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0