Från ett beroende till ett annat

Ja, vintern är inte min favoritsäsong för skor. Tycker nämligen inte att sandaletter gör sig bra, när snön går lika högt som klackarna. Och bortsett från att jag råkade gå in på Biancos mellandagsrea i Täby centrum och köpte dessa


 

så har skoshoppandet vilat ett tag. Men vilar min plånbok? Icke. Jag har blivit smått manisk på postorder istället. Kläder. Har beställt träningskläder och bikinis från Haléns, och toppar från H&M. Har nog överskridit min budget, i alla fall om man tänker på att jag tänkt spara. Spara. Konstigt ord. Spara, vad innebär det egentligen? Långsam tortyr. Men jag hade tänkt s p a r a till en buffert. Ni vet, sån där som alla ekonomiskt smarta har. Utrymme för oförutsedda utgifter, möjlighet att klara av perioder av dålig ekonomi. Och jag hade tänkt spara till en utlandsresa. Skulle sitta fint att åka med Erik till en varm solig strand i juni... Men för det krävs kläder, eller hur?! Skor, toppar och bikinis. Kan ju inte åka utomlands utan just skor, toppar och bikinis. Hm, det är nog bäst att kolla några hemsidor till.


Har ju fått göra om min garderob helt, gäller att disponera utrymmet effektivt så att så mycket som möjligt får plats. Jag är i starkt behov av en walk-in-closet, men Erik säger att vi inte ska skaffa en fyra bara för att ha ett extra rum att stoppa alla kläder, skor och väskor i. Erik är väldigt stöttande i mitt shoppande, bra kille det där, men han drar gränsen vid att skaffa en större lägenhet för någon annan anledning än tillökning i familjen. Måste en tjej bli gravid för att få sig en klädkammare? Well. A woman's gotta do what a woman's gotta do!


Kommentarer
Postat av: Cissi

1) skorna var skitsnygga! 2) Det du gör nu är jäkligt smart C... Annars måste du köpa alla nya sommarkläder precis innan ni ska åka..o då är din budget ännu mindre. Det är som att börja köpa julklappar i oktober..SMART! =D

2009-02-15 @ 11:15:26
Postat av: Cecilia

I love the way you think! =D

2009-02-15 @ 11:19:36
URL: http://cecrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0