Kära tomten

Här kommer årets önskelista:

 

- Svarta svettarmband. Folk på gymmet har börjat skicka mig ogillande blickar när jag lånar deras tröja/spännislinne för att torka pannan.

 

- Extern hårddisk, ej nätdriven. Eftersom våra datorer är schizofrena måste vi konstant behandla dem som de mentalt sjuka robotarna i Wall-E och skicka dem på lagning om vartannat. Det blir lite drygt att flytta alla filer och grejer mellan datorerna. Man vet aldrig när de tänker äta upp och svälja hela årsproduktionen för mig.

 

- Förkläde. Har märkt att det är ett underskattat plagg när man har middagsbjudningar och man ägnat två-tre timmar åt att göra sig i ordning och sen ställer sig och gör avancerade såser. Men för att inte vuxenpoängen ska stiga till tant-faktor får det gärna vara något smilbandsretande tryck på. Typ en liten text över bysten som säger ”If you can read this you're too close”. Eller någon sorts fejkad klädsel i stuk med sexig sköterska. Eller nåt.

 

- Presentkort på Bianco. Tomten, det är en skoaffär med massor av ögonstenar. Mina kartonger i garderoben skriker efter fler kompisar. Och tomten, jag har faktiskt varit jättesnäll i år. Jag har inte hjälpt tanter över gatan i någon nämnvärd utsträckning, men jag har erbjudit sovplats åt främlingar och bantat katten.

 

(Mitt under försöket att publicera detta hängde sig datorn. Så om du ska ha referenser för att kolla upp att jag verkligen varit snäll i år, fråga inte min dator.)


Kommentarer
Postat av: Mamma

"sexig sköterska"?

2009-12-16 @ 20:20:04
Postat av: Cecilia

Mamma, skriver du här? :) Haha, ja, finns några såna att köpa på internet. ;)

2009-12-20 @ 11:32:41
URL: http://cecrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0