England 28 december

Godmorgon Sverige!

Här kommer lite bilder från vår avresa igår kväll och vår ankomst i England.

Vi åkte från Uppsala till Västerås, där vi parkerade vår bil hos min morbror. I bilen i väntan på taxin åt vi lite av vår matsäck.



Väl på flygplatsen kände vi för att inleda vår första semester tillsammans på 1,5 år. Skål!




Cecilia i väntan på att få gå ombord på planet (som var försenat).




Nästan en timme försenade landade vi på Stansteds flygplats. Vi gick genom en sjuhelsikes massa korridorer och gångar innan vi fick passera gränskontrollen och sen vänta på bagaget i ytterligare kvart. När väskorna väl kom var vår bland de första, som tur var. Ytterligare några korridorer så mötte vi till slut Mark och Carol, som stod och log så de glänste i ankomsthallen. Efter ytterligare några korridorer (surprise, surprise...!) satt vi så i bilen. Jag satt i fram, på vänster sida - utan ratt. Jag svär, i rondellerna var jag säker på att jag ska skulle bli påkörd när Carol svängde åt "fel" håll! Men vi kom hem säkert och väl.

Vi fick en rundtur i Carols jättemysiga hus, typiskt brittiskt om än något större än de vanliga Londonhusen. Vi fick te, mackor och supergoda korvar som innehöll parmesan, oliver och massa annat gott. Väldigt sent kom vi i säng, och vårt gästrum var riktigt bekvämt. Riktigt hemtrevligt hus och riktigt roligt att bo hos Carol och Mark!

Nattlig fika!




Kökspyssel.




Jasper tycker också korvarna verkade smaskiga... :)




Erik och Cecilia i ett brittiskt hus med en katt som inte förstår "varsågod". ;)




Vi ska till att lägga oss. Väldigt nöjda med gästrummet!








Vaknade i Enfield! (Utsikten från vårt sovrumsfönster.)




Good morning, Molly!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0