Knäpp, knäppare, Cecilia

Satt och kollade på lite bilder idag igen, och kom fram till att jag uppenbarligen måste vara mindre stressad, eftersom jag tycks att återfått lite humor och förmåga att se det roliga i saker och ting. Är det våren, tro?

Hursomhelst, jag hittade först en bild på ett påskägg. Det var ett påskägg jag gav till Linda, full med kondomer och med en instruktionsbok, "Att använda kondom." Jag tänkte att hon ju uppenbarligen missuppfattat förut, med tanke på de oplanerade tvillingarna! =D
 

---------------------------------------------------------------------

Sen tänkte jag på vad Linda sa när jag berättade vad jag pysslat med strax innan jag for till henne i torsdags. Jag var ju som sagt till Krokom över helgen, för att hälsa på pappa, Linda, se mig om i mina hemtrakter och ta ett break från plugget. Och dessutom agera fraktfirma åt Erik, som rensat ut sitt hamsterlager till förråd. Nåja, rensat, börjat skala av på toppen kanske. Han fick stoppa in allt i bilen (tack gode gud för framfällbart baksäte). Jag kör ner skiten till Östersund, där Eriks småbröder bor. Arvid har ännu inte kommit hem, så jag står utanför en grind och förväntas vänta 20 minuter på att han ska komma hen och släppa in mig. Knappast. Cecilia kliver ur bilen, flyttar på en löjlig gatsten som ska fungera som "stopp, kör inte in här"-signal, gasar in på området och backar in bilen mot Arvids port. Här undrar jag hur det borde ha sett ut....

Ut ur svartsaaben kliver en liten tjej med 7 cm klackar, öppnar bakluckan och börjar rensa bilen på diverse köksbord, soffbord, lampor, kartonger, hyllor, kläder och en fåtölj. Fort gick det, så glad att bli av med det. Undrar vad grannarna trodde? Att en arg tjej dumpar exets saker utanför porten när han inte är hemma? Hm. När jag är klar med urlastandet klättrar jag in i bilen och rättar till baksätet, hatthyllan och flyttar min väska till bagageutrymmet. Lindas kommentar: "Man borde fan sätta varningskylt på dig!"

Klart. Ingen Arvid hemma än. Vänder bilen, när jag är klar kommer Arvid gåendes. Jag hoppar ur bilen, gör ett misslyckat försök att hålla tillbaka ett skadeglatt leende.
"Hej, Arvid, glad att se din svägerska?" Käften för fan, tänker jag åt mig själv. Skärp dig. Detta är deras saker från barndomen, som de vill ha.
"Ehm, det första man ser när man kommer hem är en massa saker..." Moaha.
"Nu är det din skit, inte min!" Med en snabb kram hoppar jag in i bilen och kör ut samma väg jag kom in. Rakt över gräsmattan.

---------------------------------------------------------------------

Idag lyckades jag överraska min bror också. Han hade skrivit som meddelande på msn att han höll på med sin budget, och undrade om någon kunde donera en krona. Sagt och gjort, jag loggar in på Swedbanks hemsida och för över 1 kr till Joachims konto. Dagens goda gärning! Min bror blev väldigt glad över bidraget.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Du är allt en snäll syster du!! =D

2009-04-26 @ 21:02:24
Postat av: Erik

Och hela familjen med bruna lampor får ett gott liv i Östersund! Kökslampan satt uppe bara nån timme efter gräsmattekörningen. ;)

2009-05-04 @ 08:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0