Ett kroppens mysterium

Häromveckan en kväll när jag klär av mig hör jag Erik dra efter andan: "HERREGUD!" Jag tittar på honom och han har en förskräckt min. Vafan, jag vet att jag inte är modellsnygg naken, men så hemsk är jag väl inte? Och Erik har ju faktiskt sett mig i 6 år nu. Gee!

Jag börjar be om ursäkt för att jag inte hunnit träna så mycket på sistone, men Erik avbryter mig och pekar på mitt ben. Jag försöker lokalisera vad Erik finner så fullständigt avtändande med min kropp när jag ser det:



Det är inte lika tydligt på bilden, då den är tagen några dagar senare. Vad Erik alltså fann så förskräckligt var ett blåmärke (eller nåt!) stor som en femkrona - och helt svart. Inte blå, inte lila, inte gulaktig - helt svart. Jag petar, det gör knappt ont. Och vilket ställe den sitter på? Inte ett typiskt ställe man ramlar och får blåmärken på. Verkligen symmetriskt rund, enfärgat, knappt ömt och placerat på ett udda ställe.

Jag förstod i alla fall Eriks min, blåmärket (eller vad det nu var) verkligen lös på min bleka hy. "Gör det inte ont?" undrar han. "Ehm... tror inte det..." svarar jag.

Nästa konstiga sak med detta fenomen är hur den bleknade. Den blev normalfärgad i mitten med en brunaktig ring runt om. Vid det laget var jag hos min mamma sjuksköterskan, och hon tyckte märket var jättekonstigt. Väldigt udda, rent ut sagt. "Du måste hålla koll på det där märket, men det är i alla fall ingen skorvig hud ovanför." Vilket drama.

Märket är och förblir ett mysterium.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jaha....så ingen vet vad det var?? Wierd!

2009-04-12 @ 19:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0