Mammas dotter

Hade ett rätt roligt samtal med mamma häromdagen, som ringde för att höra hur det var. Vi pratade lite om allt möjligt, bland annat att ett par kompisar från Rimbo/Norrtälje kommer till mig nästa helg. Jag berättade att Maria, en kompis här i Umeå, påmint om att det är Halloween då, och att jag föreslagit en utstyrsel - spetsig hatt och svarta lösnaglar - det är det enda som behövs läggas till för att se ut som häxor! Maria sa att jag talade för mig själv...

Mamma svarade att hon just skulle säga det, att de enda komplementen jag behöver är en svart, spetsig hatt. Tack mamma.

Sen pratade vi lite om cocktailpartyt jag höll i helgen som var, då brorsan hade kommit (se bilder på Facebook !). Jag berättade vad jag hade för tilltugg, och vilka drinkdekorationer jag använt:

- Jag använde krusbär, det ser bra ut till syrliga och ljusa drinkar. Dessutom hade jag lingon som dekoration, jag har inspirerats av dig ju, du brukar ha rödvinbär i sommardrinkar.
- Ja, svarar mamma, det brukar jag... Kul att se att du fick med dig nån kunskap av mig...!
- Haha, ja, jag har lärt mig hur man gör en drink fin! *skrattar*
- Ja.... Det var väl kanske inte nån hit.
- *skrattar åt mammas skeptiska tonfall* Men det är lugnt mamma! Du lärde ju mig att åka skidor också.


Kommentarer
Postat av: Cissi

haha..ni är ju för sköna! =D

2008-10-27 @ 15:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0