Lingerie-novis

Varning! Brorsan, det här är inget för dig. Stäng ner sidan!

För er andra kan jag lite smått generad erkänna att jag just äntrat en ny värld. En kompis berättar ofta om hur mycket hon gillar sexiga underkläder, och på henne är det verkligen tacksamt att ha, då hon är jättesnygg. För en annan mer kurvig person (som även har kurvor på fel plats) är det varken lätt att hitta något sexigt eller tacksamt att bära dem. Så varför anstränga sig? Ja, jag vet, jag är 21 år och borde vara intresserad av sånt här, men jag har haft samma karl i över fem år. Jag menar, han vet hur jag ser ut, inte behöver jag göra mig till…

Men så råkade samma kompis berätta om sin romantiska pojkvän som eftersänt sexiga underkläder till henne lagom till han kom på besök… Också råkade jag vara på shoppinghumör. Resultatet blev ett negligéset, betalt av sambon. Och döm om min förvåning när jag satte på mig ett elegant nattlinne i glansigt korall-färgat tyg, och upptäcker att det var riktigt trevligt? Kvinnligt, sexigt, lite slapp modell så man bara anar vad som finns under… För att inte tala om hur ta-vänligt material det var. Nämen?

Jag som trott att spets, läder eller siden inte hade mer effekt än urtvättad bomull i naturfärger. Inte det, Erik? Hm.

Det roliga var ju också att jag fick mersmak, och skulle handla underkläder igår (jag skyller på brist av varan) och råkade hitta (hör/läs och häpna) en behå i min storlek som faktiskt var fin att se på (!) – mörk ljungfärgad. Jag brukar annars vara förpassad till påshörnan med färgerna svart, vitt eller beige. Om jag ens hittar nåt. Min storlek verkar vara något av sällsynt art, jag kommer väl från en annan planet eller nåt. Så jag skyllde på att jag måste passa på, jag blev en ursäkternas drottning och tittade bort när Visa-kortet drogs. Och sen gör kassörskan något högst oväntat, men lika välkommet! Hon får syn på storleken, ser sig omkring, lutar sig fram mot mig och säger tyst:
- Såg du kvinnan som stod före dig i kön? Som precis gick iväg där? Hade hon sett att du hade en svart behå i den här storleken hade hon erbjudit dig det dubbla priset för den!
- Så det är inte bara jag som har svårt att hitta något då?
- Nej verkligen inte, vi hade just ägnat en halvtimme åt att leta något åt henne.

Hehe, ett litet tecken från ovan att jag gjorde rätt som spenderade 600 spänn på några nya behåar? A girl’s gotta do what a girl’s gotta do!

Jag hade dock ingen som helst ursäkt för att köpa ett par trosor till den ljungfärgade behån, men sambons blick fick mig helt att glömma bort vad allt kostat. Moahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0