Jag och en Cosmopolitan

Har tjuvstartat helgen. Ja, det är torsdag, men va fan. Hade du haft de veckor jag haft skulle du vara förvånad att jag ens brydde mig om att blanda till en drink i shakern, istället för att halsa direkt ur Cointreau-flaskan.

Jag tänker inte gå in i de smaskigaste, stressigaste detaljer av vad som hunnits med, men jag har haft ändlösa föreläsningar, vars raster jag ägnade till att springa ut till bilen för att rasta mina två nallebjörnar som annars hade fått vara ensam hemma alldeles för länge. Akitebolagsrätt, sen ut till bilen - ingen som tuggat sönder bilinredning eller kissat på sig? Okej, bra, ut ut ut. Inte ditåt, hitåt. Kissa, sååja... Nej, inte äta gräs, bajsa. BAJSA SA JAG! In i bilen nu, hej så länge, kommer om ett par timmar igen! Två par frågande ögon när bildörrarna går igen. AKTA SVANSEN!

Skatterätt, och så rättsmedicin. Fick klämma ner en macka i halsen, den ville inte riktigt ner efter föreläsningen om likfläckar och likmaskar, men äta måste man ju. Också lite vatten.

Också visning av obduktionssalar - oj oj.. En resa genom dödens korridorer. Cecilia i sitt esse, stora ögon, ett finger som ständigt pekar, en mun med ändlösa frågor. Och en nyfikenhet som ledde till.. ja. Ett flertal stora ögon och sekretssbelagda munnar. Något vi inte skulle se. Efter den timmen tog det mig flera innan jag landade. Ett minne för livet, jag lovar. Men så värt det. Har aldrig läst något intressantare ämne.

Också mat, sova, träna, jobba. Plugga. Äta lite till om hinns. Överklaga tentor = processer = psykisk kamp.

Lägg därtill ett par veckor av otur. Jojomän. Försvunna saker, pengar som inte riktigt finns, oförutsetta utgifter, tår som hela tiden slår i fel ställen, klockor som tappas, ett tålamod som tryter, tidsbrist, kärleksbrist, datorer som kraschar, lånedatorer som kraschar (?!) och är segare än datorn mamma fick låna av morbror -97 (Jag hoppas jag ens kan publicera det här... Det tar typ fem minuter att växla mellan fönster.) ... Allt på samma gång.

Men. Den här veckan har jag lyckas styra upp en del saker. En del börda har släppt, och sista åtagandet för veckan har avklarats.

Så jag har tagit smyghelg. Det hällregnar utanför fönstret, men jag sitter uppkrupen i en fåtölj med en iskall Cosmopolitan och slappnar av en stund.

Skål för att härda ut och lösa vardagsprövningar. *ler*

Kommentarer
Postat av: maria

Det gjorde du rätt i gumman! Sccchkall påre!

2008-10-16 @ 20:44:53
URL: http://mariabelj.blogg.se/
Postat av: Cissi B

Ja den drinken förtjänade du verkligen, plus alla andra drinkar du kommer att "smutta" på innan denna kväll av coctailparty är över! ;)



As Always C, du får mig att skratta gott! Ser redan fram emot nästa inlägg!



Kram

2008-10-18 @ 22:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0