Uppföljning

Föregående inlägg föranledde en smått komisk konversation mellan mig och Maria. (Varning! Detta inlägg kan framstå som aningen torrt och innehållslöst, vilket kan bero på studieskada och inslag av internskämt.)

Cecilia: Vill du möjligtvis anställas av mig? Bra arbetsvillkor utlovas. Bland annat med rabatter på sköna sängar och med möjlighet till avdrag för vin.
Maria: haha... måste man se chefen naken varje dag då?
Cecilia: Chefens nakenhet angår endast henne, och hennes assistent. Inviter från anställda beivras.
Maria: oj oj oj då! men det känns skönt att nudiditet (??) inte krävs av samtliga anställda i bolaget!
Cecilia: nudiditet?
Maria: haha.. ja visst var det ett bra ord?
Cecilia: Jag är ledsen, men du kvalificerar inte för detta arbete. Jag kräver hög kompetens och professionalitet.
Maria: bäste nudididitetsjurist! jag kvalificerar gott och väl för detta arbete, ty jag har mycket hög kompetens och givetvis professionalitet (god damn it!) !!
Cecilia: Att sno chefens favorituttryck tyder på viss brist på respekt.
Maria: den påstådda respektlösheten (om jag får be) vitsordas ej, ty några sådana belägg har ej presenterats för mig!
Cecilia
: Nåväl. Talets gåva och kvickhet är meriter på detta jobb. Är dock fortfarande aningen skeptisk till din professionalitet.
Maria: din skepticism är föga imponerande; det märks väl för h-e att jag är professionell!?? *symbol som blinkar ”I asked a question motherfucker”*
Cecilia: NÄSTA!!
Maria: du har inte sett det sista av mig! Moahaha detta beslut kommer att överklagas!
Cecilia: Högste instans är chefen själv. Din överklagan kommer att bemötas med blottning.
Maria: oh my god! jag måste överklaga fler beslut!
Cecilia: Du behöver även sluta att bruka engelska uttryck i var och varannan mening. Detta styrker min bedömning i frågan. Dock är det väl att veta att du behärskar enklare nivåer av andra språk.
Maria: ja, som du själv anfört, visar jag att jag är multilingual, vilket torde medföra att jag är en hett eftertraktad jävel på arbetsmarknaden!
Cecilia: Mhm. Visst. Beslutet står fast. Nu har jag inte tid med detta längre. Jag tackar för intresset, men jag har andra bättre lämpade, med högre kvalifikationer och - vilket ju är ett krav - en förkärlek till vin.

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilka ordbajsande ärke nirdar =)

2008-11-25 @ 11:28:16
Postat av: Cecilia

Ja eller hur?? =D

2008-11-25 @ 12:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0