Framtidens karriärkvinna

Hittade en klockren bild i arkivet... (Maria föreslog att jag skulle använda den som reklam för min juristfirma i framtiden. Tror inte det.)

Det pratas alltmer om hur tekniken ger oss möjligheter att jobba från andra platser än på kontoret, exempelvis hemifrån:


Det ni ser här är alltså jag, med den obligatoriska hårknuten, rödmålade naglar, min dator och en telefon. Som synes är jag en prydlig affärskvinna mitt uppe i viktiga affärer. Tydligen arbetar jag också fredagkvällar, vilket vinglaset skvallrar om (för så vitt jag vet har inte cocktail hour på vardagar införts i Sverige ännu).

Det som skiljer mig från dagens affärskvinnor är alltså att jag slipper släpa mig upp ur den varma sköna sängen varje morgon, klä på mig, sminka mig, betala resor till jobbet och gå ut i oväder. Istället för skrivbord med foton på familjemedlemmar har jag sängbord och en katt i sängen. Och ett glas vin.

Kan man ha det bättre?

Det sägs att man gör ett bättre jobb om man trivs på sin arbetsplats. Jag skulle förmodligen vinna en utmärkelse!

Kommentarer
Postat av: Tina

ser både varmt och gott ut det där! viva lilla diva!

2008-11-24 @ 11:35:38
Postat av: Gabriella

En prydlig affärskvinna trotts att du väljer att avstå från kläder. Inte alla som lyckas med det må jag säga!

2008-11-24 @ 22:47:52
URL: http://simplygabriella.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0