En vanlig tisdagkväll hos oss

Vid matlagning engagerar sig samtliga medlemmar i familjen:



Resultatet kan se ut såhär: Korvgryta med adukibönor, couscous, broccoli och rädisor.


Efteråt blir det ofta träning för en medlem, medan de andra ägnar sig åt tuggande och tangentbordsknappande (osagt vem som gör vad…). Den tränande medlemmen kan senare få för sig att sticka ut på en löprunda.

Om jag törs jogga själv kvällstid? Jag är rätt trygg – vem vill våldta det här??

                 
Jag glömmer tyvärr alltid bort att ta bort sminket innan, vilket förvandlar mig till en dalmatiner. Maskens syfte är att hindra mig från att dra i mig kalluft, då mina snepippade luftvägar mår riktigt dåligt av flåsande i minusgrader. Ahlsell-mössan är lagom stor och ful nog att användas för dylika svettiga aktiviteter. Jag känner mig som en alien när jag är ute och springer, men jag tröstar mig med att inga jag möter kan känna igen mig.

Efter flåsande och pustande får jag be Erik klä av mig då jag är för slut i kroppen för att orka själv. Jag plågar mig genom en dusch och landar sen i soffan som en klubbad säl, där jag inväntar kvällens teveunderhållning: Desperate Housewives. Detta kan ibland avnjutas med ett glas vin, men på sistone har jag nöjt mig med en Piggelin (glassen, inte drinken). Vanligtvis tänds också levande ljus. Mysbelysning är alltid ett måste.



Innan färden till drömmarnas land börjar, ägnar jag mig åt lite läsning. Just nu är jag inne på ”En god människa” av Nick Hornby: en kvinna som först är missnöjd med sitt äktenskap för att mannen är konstigt arg. Hon hittar en annan som är precis som hon vill att en man ska vara, men hon kommer på att ändå vill vara kvar med sin man, när denne bestämt sig för att slänga ut henne. Sen blir mannen konstigt trevlig, och kvinnan är åter missnöjd. Jag vet inte om romanen går ut på detta: män är förutsägbart godtyckliga, kvinnor är oavsett vad missnöjda?

Lampan släcks, jag och Erik kivas om vilken rumpa som sticker ut mest, vi tafsar på respektive rumpa för att klargöra vår poäng, och sen snarkar Erik inom en minut. Jag ligger och undrar vad jag kommer drömma för konstigt, äckligt, hemskt och osannolikt denna natt, men det får jag tyvärr reda på alltför snart.

God natt!


Kommentarer
Postat av: Sus

Ni är ju bara för mysiga! Låter som en riktigt skön tisdagsrutin! Och jo - var försiktig när du är ute och springer! Du var lika söt som vanligt, trots andningsmask :)

2008-11-20 @ 00:45:36
Postat av: Tina

Fina bilder. Fina hundar. Kort sagt fint helt enkelt! Trots frukost timma blir jag grymt sugen på maten på fatet, men vad är det för slags böna?

Och........hoppas att du inte alltid drömmer "konstigt, äckligt, hemskt och osannolikt", hoppas på lite positiva drömmar :0)

2008-11-20 @ 08:40:18
Postat av: Sus´ O

Fattas det inte en familjemedlem vid köksbänken? ;)

2008-11-20 @ 11:08:30
Postat av: Cecilia

Den femte familjemedlemmen tog kortet, innan korvgrytekokningen startades. =) Adukibönor är en ärtväxt, och är jättegott i grytor. Har samma form, storlek och utseende som mungbönor, fast med kidneybönors färg. :P

2008-11-20 @ 17:19:54
URL: http://cecrost.blogg.se/
Postat av: Cissi

Åh...ett sånt där munskydd vill jag också ha....måste ju vara jäklans effektivt nu när det börjar blir kallt på närkeslätten....

2008-11-21 @ 15:06:04
Postat av: Anonym

HAHAHAHAH underbar bild i köket, klart de ska vara m och man kan ju tappa ngt........

2008-11-22 @ 12:01:02
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0