Hej! Jag heter Disa!

image42

Jag är Cecilias och Eriks minsting.
Det var tänkt att de skulle skaffa en brun labradorvalp om sex veckor, men istället ringde de på en annons och fick mig!

Jag kommer från Bredbyn, utanför Örnsköldsvik. Här är mina syskon:

Cecilia, Erik och Sendy kom i lördags och hämtade mig.
Jag fick åka svart Saab tillbaka till Umeå, men jag vägrade sitta i bagageutrymmet. Där kunde jag ju inte slicka på matte och stirra på husse när han körde bil, så jag gjorde högljutt klart för dem att jag minsann ville sitta framme vid mattes fötter. Då belönade jag dem med att sluta gnälla.


Det första jag fick göra var att springa runt i gräset utanför det där konstiga stora trekantiga huset vi bor i. Här är en länk som visar hur det såg ut:
http://www.youtube.com/watch?v=vn0EJ3EwR-k

Sen körde matte mig raka vägen till närmsta djuraffär och köpte ett nytt koppel. Hon verkar inte vara så förtjust i knallrosa (som kopplet jag fick av min uppfödare), så jag fick ett svart halsband och ett svart läderkoppel till. Sen fick jag följa med på stan, för matte var tvungen att göra ett par ärenden. Jag fick vara i husses famn hela tiden, och massor med folk (mest tjejer) ville klappa och gulla med mig. Varje gång matte kom ut från en butik satt husse och jag omringad av tjejer. Matte suckade och muttrade något om "hundtricket".

Sen fick jag åka hem och titta på min nya bostad. Där fanns en jättekonstig valp, spinkig, kinkig, den hade lång svans och uppstående öron. Den kallas tydligen för Dolis, och tyckte inte om när jag sprang rakt på den så den välte. Konstigt. Sen började den veva med tassarna. Jag vinkade tillbaka.
Här är två filmer till:
http://www.youtube.com/watch?v=MHRI7uwJm9g
http://www.youtube.com/watch?v=azvcw2hL6cQ


Jag har hunnit hälsa på grannen och hans hund Offan, en terrier som är fullvuxen och ändå mindre än mig. Jätteskum sak. Men snäll. Dolis fortsätter jag leka med, hon brukar antingen veva med tassarna eller springa iväg och hoppa upp på fåtöljer och annat, och sätta sig och titta på mig. Jag måste ta reda på hur hon gör för att komma så högt upp.

Nu måste jag bita i mitt nya tygben, jaga Dolis, få Sendy att leka lite och kela med matte. Sen ska jag nog lägga mig på rygg och sova en timme, så jag orkar leka inkallning med husse. Mycket nu!

Voff voff!


Kommentarer
Postat av: Kamilla

Naaaaaaw! Så söt! Jag får hål i tänderna!

2008-05-26 @ 10:28:19
Postat av: Tina L

men vilka sötnosar! det e kärlek!

2008-06-23 @ 15:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0