Dagens motivation från Leva

För några månader sen fick mamma mig att prenumerera på "må bra"-mail. Varje morgon får jag ett mail rubricerat "Dagens motivation från Leva" med uppmuntrande och inspirerande ord, och väldigt ofta är det bara ren goja, några rader fina, tomma ord. Men idag förstod jag faktiskt vad Daniel Wennermark Rosell, Levas energicoach, menade med sitt mail. Såhär löd det:

Inre frihet är verklig rikedom
God morgon!
Yttre attribut får dig att känna dig fin, men känslan av att tycka om dig själv är mycket större. Inre frihet är verklig rikedom. Låt inga konstlade behov fängsla dig.


Ja. Man har hört det förut, men kanske inte inlindat i så fina ord. Och jag tänker leva efter de orden idag! Så, inget plugg, inget jobb, inga måsten. Idag har jag tid att låta bli, så jag passar på!
Bara njuta av att vara.

Kommentarer
Postat av: favvokusse

Vet du vilka ord jag alltid bär med mej, som jag fått av dej? "Du har en glöd och vilja och envishet som är få förunnat." Spegel på dom orden tillbaka till dej!

2008-05-09 @ 22:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0