Sommarvardag

Jag sitter med en skinkskiva och säger "vacker tass". Disa tittar på skinkskivan, sitter fint. Men ger mig ingen tass.
Jag upprepar kommandot - "vacker tass!". Disa ger mig en blick som för att säga "Vad fan är det för fel på dig? Jag sitter ju, ge mig skinkan!".
Jag fortsätter att gulla, upprepar kommandot samtidigt som jag tar tag i hennes tass. Disa stirrar på skinkan. Jag säger "duktig tjej" och ger henne skivan, får fingertopparna halvt avhuggna. Suck.
Det stod i böckerna vi lånat att labradorer är de mest lättlärda av alla raser. Hm.. Vi får väl se.

Så börjar sommarvardagen komma igång. I helgen var svärmor här, bland annat shoppade vi. Det blev några klänningar, en väska, en ny glasljusstake (eftersom Disa och Erik gjorde ett utmärkt jobb med att ha sönder min förra), lite underkläder, några diadem och naturligtvis ett par nya skor! Så läckra (se bild)! Nu är det mitt i veckan, och dagarna går åt till att jobba två timmar om dagen (otroligt slitsamt), träna, springa ut och in med Disa (grannarna måste tro att vi har rännskita allihopa), prata med Dolis (när hon inte är upptagen med att titta på regn eller jaga Disas svans), jogga, träna pilates ("work that power house!"), laga god mat, se på teve och städa (du kan tro att tre djur hårar och skitar ner).

Här är några bilder på mina älsklingar: Skor, Erik, Disa, Sendy och Dolis.


Kommentarer
Postat av: Karin

men.. skorna är ju knallrosa?! du hatar ju rosa! väldigt söta skor förresten, djuren behöver ju inte kommenteras, alla vet att dom är söta=)

2008-06-12 @ 12:05:45
URL: http://karinhe86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0