Bomullstillstånd

Alla ljud försvinner. Jag sluter ögonen, svart, tyst. Omvärlden är borta, jag är ensam med mig själv. Det enda jag hör är mina andetag, alla andra ljud når mig bara om de är tillräckligt höga för att skapa vibrationer i kroppen. Jag ligger ner, allt är mjukt, dämpat, lugnt. Som bomull. Hjärtslagen blir lugnare, saktare, tills inte heller de uppfattas. Mina tankar vandrar, utan yttre påverkan av min omgivning, jag tillåts närma mig något bortom vår fysiska värld. Jag är ensam med mig själv, i mig själv. Det finns en vägg mellan mig och allt runt omkring mig, jag uppfattar bara min egen kropp där jag ligger. Ett märkligt tillstånd, så tyst, så lugnt, så fullständigt fridfullt. Som ett tjockt, skyddande töcken runt omkring mig, jag är inbäddad i dimman. Lugnare, tystare… Åh, så jag älskar mina öronproppar...

Kommentarer
Postat av: Brorsan...

"Jag är ensam med mig själv, i mig själv...." Hmm, hur ska man tolka det?? haha You nasty bitch! ;-)

2008-07-24 @ 17:18:53
Postat av: Cecilia

Jag är uppenbarligen mer spirituell och poetisk än min köttsligt fixerade broder...

2008-07-24 @ 22:11:44
URL: http://cecrost.blogg.se/
Postat av: Cissi

Härlig beskrivning av öronproppar...håller med dej...de är ljuvliga! ;)

2008-10-06 @ 19:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0