Att vara vuxen

Vafan, jag skulle göra det där vuxenpoäng-testet på Facebook. Jamen bara för kul, såg att några kompisar gjort det så jag la till applikationen och gjorde testet.

"Din uppskattade ålder är 34,9 år."

What?!?! Jag är 21!!

Det kan inte vara sant, de bara hittar på. De ger alltid högre poäng, bara för att man ska känna att LEV NU, IMORGON KAN DU HA DÖTT! Så tänkte jag, och gjorde testet så att jag skulle framstå så ung som möjligt, skrev att jag fortfarande bodde hos föräldrarna och inte hade körkort men fick köra EU-moppe. Nu fick de, tänkte jag triumferande. Och vad fick jag för svar?

"Du har negativt vuxenpoäng. Är du väldigt ung är det inget att oroa sig för. Är du äldre än 10 år så kanske det är dags att växa upp lite."

Så där gick min teori i stöpet.
Jag är på pappret 21 år, men lever som om jag vore en medelålders kvinna som bara inte riktigt har börjat jobba eller skaffat barn ännu. Ska jag känna mig stressad och börja planera barn, villabygge och betala gravplats, eller regrediera och hoppa upp och ner i sängen sjungandes "Sjörövar-Fabbe"?

Kommentarer
Postat av: Erik

"Regrediera"? Sådana ord använder inte ens jag. Fast jag är ju iofs inte 34,9 år gammal. :P

2008-08-03 @ 18:18:13
Postat av: Cecilia

GAAAAHH!

2008-08-03 @ 18:18:50
URL: http://cecrost.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hjälpte ju inte heller mitt humör att min sambo, som råkar vara 8 år äldre, fick lägre vuxenpoäng än jag... =S

2008-08-03 @ 18:29:10
URL: http://cecrost.blogg.se/
Postat av: Erik

Inte undra på att jag har läsförståelsebekymmer. Jag är ju tydligen bara 32.7 år! :D

2008-08-03 @ 18:29:33
Postat av: Karin

haha, ja har för mig att ja blev 22.5 år på det testet.. va sägs om en kväll av ungdomligt oförstånd(alkohol och göra nåt dansgolv osäkert) när ja är tillbaka sen.. de bör ju ge dig lite av ungdomen tillbaka, om så bara för en kort stund=P

2008-08-03 @ 20:39:33
URL: http://karinhe86.blogg.se/
Postat av: Cecilia

I'm on it!

2008-08-03 @ 23:43:41
URL: http://cecrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0